خورش های محلی متنوع با دستورهای ساده و کاربردی را می توانید در آرگا مطالعه کنید. شما علاقه مندان می توانید با طرز تهیه خورش سبزی فسنجان آشنا شوید. این خورشت یک طعم ویژه دارد.

برای داشتن انواعی از خورشت های خانگی و محلی می توانید در ارگا همراه ما باشید. شما علاقه مندان با طرز تهیه خورشت مرغ و خورشت به آلو آشنا خواهید شد.

رسپی خورش سبزی اسفناج

مواد اولیه:

  • مغز گردو: ۳۰۰ گرم
  • سبزی معطر: ۳۰۰ گرم
  • سینه مرغ: ۴۰۰ گرم
  • رب انار: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب: ۴ لیوان
  • زردچوبه و نمک: به میزان لازم
  • سیر: ۳ حبه

طرز تهیه خورش سبزی فسنجان:

برای داشتن این مرغ مجلسی ویژه باید ابتدا گردوها را پوست کنده و کنار بگذارید. مغز گردو را با غذاساز میکس کرده تا به خوبی خرد شود. در ادامه سبزی‌ های معطر را تهیه کنید. شما می‌ توانید از سبزی گشنیز، چغندر، تره، نعنا برای این غذا استفاده کنید. سبزی‌ ها را به خوبی پاک کرده بشورید و ساطوری کنید.

بخوانید:  طرز تهیه دیپ سبزیجات سس عالی با طعم به یاد ماندنی

درون یک تابه مقدار روغن ریخته و سبزی‌ ها را درون آن تفت دهید تا آب اضافی آن خشک شود و سبزی‌ ها تغییر رنگ بدهد. بعد از اینکه سبزی‌ ها سبک شد، زیر آن را خاموش کرده و گردوهای آسیاب شده را درون ظرفی کمی تفت دهیم تا روغن بیندازد. در این مرحله کمی آب سرد به آن اضافه کرده تا به خوبی گردوها روغن پس دهن.د حالا می‌ توانید از مقداری زردچوبه و نمک برای مزه‌دار کردن آن استفاده کنید.

طرز تهیه خورش سبزی اسفناج

زیر حرارت را کمی بلند کرده و زمان دهید تا گردوها بجوشد. بعد از اینکه گردوها به جوش آمد، می‌ توانید مقداری رب انار به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی درون گردوها باز شود و رنگ گردوها تغییر کند. در این قسمت باید درب تابه را نیمه باز قرار دهید تا خورشت شما به خوبی جا افتاده و روغن‌دار شود.

بخوانید:  طرز تهیه نان پاسکا حرفه ای در خانه

در این مرحله از طرز تهیه خورش سبزی فسنجان سینه‌ های مرغ را درون تابه‌ ای با روغن کمی سرخ کرده و درون خورشت بیندازید. شما می‌ توانید مرغ و گردو را همراه یکدیگر درون قابلمه قرار دهید و زمان دهید تا جا افتاده شود. برای اینکه خورشت شما طعم بهتری داشته باشد و مرغ‌ ها نرم بشود. می‌ توانید رب را در ۴۰ دقیقه آخر پخت اضافه کنید.

مراحل تهیه خورش سبزی اسفناج

سیر را رنده کرده و درون تابه‌ ای با مقداری روغن تفت دهیم. حالا با آن سبزی‌ ها را اضافه کرده و بعد از اینکه عطر آن بلند شد، مقداری ادویه اضافه نمایید. سبزی‌ ها را درون خورشت ریخته و زمان دهید تا جا افتاده شود.

خورش باید به مدت ۲ الی ۳ ساعت روی حرارت قرار داشته باشد. شما می‌ توانید مواد را مرحله به مرحله اضافه کنید. اما برای داشتن یک پخت بهتر می‌ توانید ابتدا مواد را جداگانه تفت داده و بعد با یکدیگر درون قابلمه و به همراه گردو رب انار روی حرارت بگذارید تا مواد به خوبی بار دیگر جا افتاده شود.

بخوانید:  طرز تهیه فته لبنانی لذیذ و خوش طعم

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *