انواع دسر یکی از محبوب ترین ها در دنیا می باشند که معمولا به عنوان پیش غذا، عصرانه و یا حتی میان وعده سرو می شود. با مواد اولیه گوناگونی می توان دسر های مختلف با طعم های متفاوت تهیه کرد. یکی از انواع دسر متفاوت دسر با یک تخم مرغ می باشد که در تهیه این دسر از تخم مرغ، شیر و … استفاده می شود. طرز تهیه دسر با یک عدد تخم مرغ در این مطلب قرار گرفته شده است.

از جمله انواع دسر می توان به پارافه موز، دسر سوهان و بستنی کیوی منحصر به فرد و متفاوت اشاره کرد. این دسر ها را در مدت زمان کمی می توان آماده سازی کرد کرد و سپس باید صبر کنید تا حاضر شود. برای تهیه این دسر ها بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید. دسر با یک تخم مرغ خوش طعم را می توانید با استفاده از پودر پسته و یا انواع مغزیجات و میوه های دلخواه مانند توت فرنگی، کیوی، سیب و پرتقال به دلخواه تزئین کنید.

بخوانید:  طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی با رسپی آسان

دسر با یک تخم مرغ ساده

مواد لازم

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیر ۱ قاشق غذا خوری
  • شکر ۲ قاشق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
  • نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
  • روغن ۱ قاشق غذا خوری

دسر با یک تخم مرغ و شیر

طرز تهیه دسر با یک عدد تخم مرغ ساده و متفاوت

ابتدا برای تهیه این دسر ساده و متفاوت باید فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و روشن کنید. سپس باید به سراغ تهیه دسر بروید. برای این منظور شکر و تخم مرغ را ر کاسه ای بریزید و با همزن دستی و یا برقی هم بزنید تا کش دار و کرم رنگ شود.

شیر و روغن را به همراه وانیل و نمک به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کنید. مواد را در حدی که با هم مخلوط و یک دست شوند هم بزنید. در ادامه باید ظرفی مناسب را به خوبی چرب کنید. برای ظرف می توان از کاسه و یا حتی ظروف شیشه ای و نشکن استفاده کرد.

بخوانید:  طرز تهیه مربای توت سیاه خوشمزه و خوش طعم

طرز تهیه دسر با یک عدد تخم مرع ساده

 

مایع دسر را در کاسه و یا ظرف مورد نظر بریزید و در طبقه وسط فر به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید. پس از گذشت این مدت زمان می توان دسر خوش طعم خود را از فر خارج کرده و صبر کنید تا خنک شود. این دسر را می توان زمانی که هنوز گرم است با استفاده از انواع مغزیجات و میوه هایی مانند سیب، کیوی و توت فرنگی به دلخواه تزئین کرد.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *