اگر از علاقه مندان متنوع خانگی هستید در این بخش می‌ توانید با طرز تهیه سزار پیتزالاد آشنا شوید. این غذا را می‌توانید برای پذیرایی در عصرانه‌های خود نیز تهیه کنید.

برای داشتن یه غذای متفاوت و متنوع می‌ توانید در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه سالاد سزار و ساندویچ سزار  با رسپی خانگی را در لینک مطالعه می کنید.

نحوه تهیه سزار پیتزالاد

مواد اولیه:

  • خمیر پیزا: ۱ عدد
  • مغز کاهو: ۱ عدد
  • سینه مرغ: ۲ عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • پنیر پارمزان: ۴ قاشق غذاخوری
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • ریحان: چند برگ
  • سرکه بالزامیک: ۶ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری
  • قارچ: ۵ عدد

طرز تهیه سزار پیتزالاد:

این غذای متنوع را می‌ توانید برای پذیرایی در مهمانی‌ های خود تهیه کرده و نوش جان کنید. برای داشتن این غذای متنوع ابتدا باید یک خمیر تهیه کنید. شما می توانید این خمیر را به صورت دلخواه تهیه کرده یا از خمیرهای آماده استفاده کنید.

خمیر های پیتزا برای تهیه این غذا مناسب هستند. شما می‌ توانید ابتدا خمیر پیتزا را مقداری درون فر قرار داده تا با حرارت کمی پخته شده بعد مواد را روی آن قرار دهید. خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و در بشقاب پیتزا قرار دهید. روی آن را با قلم مو و روغن کمی آغشته کنید.

بخوانید:  طرز تهیه بیفتک پروانس غذای ویژه جنوب فرانسه

۱۵ دقیقه خمیر را درون فر گذاشته و بعد از اینکه کمی پخته شد از درون فر خارج کنید. در ادامه مرغ را به همراه کمی پیاز برگ بو و فلفل و زردچوبه روی حرارت گذاشته و به آن مقداری آب اضافه کنید.  زمان دهید تا مرغ پخته شود در ادامه مرغ را از درون قابلمه خارج کرده و به صورت ریش ریش یا مکعبی برش دهید.

رسپی سزار پیتزالاد

مغز کاهو و کاهوی تازه را خرد کرده و قارچ‌ ها را نیز به صورت اسلایسی برش دهید. شما می‌ توانید مرغ و نان را با یکدیگر درون فر قرار دهید. یا اینکه خمیر پیتزا را به خوبی طلایی کرده و بعد مواد را روی آن قرار دهید و سرو کنید.

بعد از اینکه خمیر شما به خوبی طلایی شد و برشته شد، مرغ‌ه ای ریش ریش شده کاهو خرد شده و قارچ‌ های اسلایسی تفت خورده شده را روی خمیر قرار دهید. شما می‌ توانید مقداری سس بارزامیک نیز روی مواد بریزید و سیر رنده شده روغن زیتون و ریحانه ساطوری شده را به آن اضافه کنید.

بخوانید:  طرز تهیه کوکی نیویورکی خوش پخت با دستور اصلی

در این مرحله از طرز تهیه سزار پیتزالاد باید مواد را به خوبی درون ظرفی با یکدیگر ترکیب کرده و بعد از اینکه سس را به آنها اضافه کردید، فلفل و نمک را نیز اضافه کرده و خوب هم بزنید. بعد مواد را روی پیتزا قرار دهید.

حالا می‌ توانید این سالاد را سرو کرده و نوش جان کنید. شما می‌ توانید از سس‌ های دست‌ ساز برای این غذا استفاده کنید. این غذا طعم فوق العاده‌ ای داشته و با وجود سبزی‌ های معطر مانند ریحان طعم آن بهتر می‌ شود.

طرز تهیه سزار پیتزالاد

نکاتی که در تهیه این سالار باید توجه داشته باشید، این است که این سالاد سلیقه‌ ای بوده و مطابق با ذائقه شما می‌ باشد. شما می‌ توانید از زیتون تازه نیز برای روی این پیتزا استفاده کنید. در صورتی که رژیم هستید، می‌ توانید از سس‌ های رژیمی نیز استفاده نمایید.

بخوانید:  طرز تهیه چای موز و فواید آن

مدت زمان آماده‌ سازی این سالاد ۲۰ دقیقه بوده و در کم ترین زمان می‌ توانید یک پیتزا و سالاد عالی داشته باشید. این غذا را می‌ توانید برای وعده شام عصرانه و ناهار نیز داشته باشید. یک غذای سالم و سبک که برای پذیرایی در سفره مهمانی‌ های شما نیز عالی خواهد بود.

مواد ذکر شده در این بخش برای چهار نفر مناسب هستند. این غذای متنوع خوشمزه را می‌ توانید به همین سادگی تهیه کرده و نوش جان می‌ت وانید خمیر این سالاد را نیز به صورت دست ساز تهیه کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *