سوپ گردو یک سوپ زمستانی و پرخاصیت بوده که می توانید برای این فصل در نظر بگیرید. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه سوپ گردو و نحوه آماده سازی این نوع سوپ نیز آشنا شوید.

سوپ گردو خانگی

طرز تهیه سوپ گردو:

برای آماده سازی این نوع سوپ باید ابتدا گردوی مرغوب تهیه کنید. در ادامه با نحوه تهیه این سوپ آشنا می شوید. طرز تهیه سوپ حریره و سوپ کنجد را می توانید در لینک مطالعه کنید.

مواد اولیه:

  • آب مرغ: ۵ پیمانه
    پیازچه: ۱ پیمانه
    سیر: ۱ حبه
    جوز هندی: ۱ دوم قاشق چای خوری
    گردو خرد شده: ۱ پیمانه

مواد لازم کرم:

  • کره: ۲ قاشق غذاخوری
    خامه: ۱۰۰ گرم
    ارد: ۲ قاشق سوپ خوری

مواد لازم رویه:

  • برگ گشنیز: به میزان لازم
    گردو خرد شده: به میزان لازم

رسپی سوپ گردو

نحوه تهیه سوپ گردو:

آب مرغ را درون ظرفی روی حرارت گذاشته و پیازچه، سیر، گردو خرد شده و جوز هندی را به آب مرغ افزوده و زمان دهید تا روی حرارت بجوشد. بعد از اینکه مواد به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت جوشید، زمان دهید تا مواد کمی خنک شود.

بخوانید:  طرز تهیه رانی هلو در منزل با طعم اصلی

مواد خنک شده خود را درون مخلوط کن ریخته و به خوبی میکس شود. برای آماده سازی کرم نیز باید کره را درون ظرفی ریخته و زمان دهید تا روی حرارت باز شود. آرد را به مواد خود اضافه کرده و درون کره تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود. بهتر است تا آرد را با حرارت ملایم روی حرارت تفت داده تا نسوزد و بوی خامی آن از بین برود.

خامه را اضافه کرده و مرتب آن را هم بزنید. بعد از اینکه جوشید، مقداری جوز هندی را به آن اضافه کنید. ظرف خود را از روی حرارت برداشته و کرم آماده شده را باید به مواد خود اضافه نمایید. دوباره مواد را باید روی حرارت گذاشته و زمان دهید تا کمی روی حرارت بجوشد.

طرز تهیه سوپ گردو

حالا بعد از پخت نهایی می توانید، سوپ را درون ظرف مورد نظر سرو کرده و روی آن مقداری گشنیز خرد شده نیز بریزید. این سوپ خانگی طعم فوق العاده ای داشته و برای پذیرایی در مهمانی های شما نیز مناسب است‌.

بخوانید:  طرز تهیه کوفته تبریزی گیاهی غذایی سالم و متفاوت

شما در این بخش با طرز تهیه سوپ گردو ویژه و نحوه تهیه آن آشنا می شوید. این سوپ خانگی طعم فوق العاده ای داشته و برای کودک نیز یک گزینه مقوی خواهد بود. پوره کردن گردو در این سوپ موجب شده تا سوپ شما غلظت بیشتری داشته و به خوبی درون مواد شما روغن بیاندازد.

میزان استفاده از گردوها نیز دلخواه بوده و می توانید به میزان بیشتری نیز در این سوپ از گردو استفاده کنید. شما می توانید، انواع دیگری از سوپ ها را با استفاده از بادام و … نیز تهیه کرده که طعم فوق العاده ای دارد. این نوع سوپ ها خواص زیادی داشته و برای درمکاان بیماری و مقوری کردن بدن نیز تاثیر زیادی دارد.

منبع : آرگا



Source link

سهام:

برای خرید بلبرینگ سرامیکی کلیک کنید * همچنین برای کسب اطلاعات درباره جرثقیل سقفی میتوانید بر روی لینک مروطه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *