طرز تهیه مربای توت سفید با یک دستور ساده را می‌ توانید در این بخش مطالعه کنید. این مربا طعم عالی داشته و در این فصل می‌ توانید تهیه کنید.


برای داشتن انواعی از مربای خانگی با دستورهای ساده می‌ توانید در آرگا همراه ما باشید. طرز تهیه مربا توت سیاه و مربای آلبالو با دستورهای ساده را می توانید در این بخش مطالعه نمایید.

مواد مربای توت سفید

مواد اولیه:

  • توت سفید: ۱ کیلوگرم
  • دانه هل: چند عدد
  • شکر: ۱ کیلوگرم
  • وانیل: ۱ سوم قاشق چای خوری
  • آب: ۲ و نیم پیمانه
  • جوهر لیمو: ۱ چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه توت سفید:

ابتدا توت‌ ها را به خوبی بشورید تا خاک و مواد اضافی آن خارج شوند. در مرحله بعدی توت‌ ها را درون آبکش قرار داده تا به خوبی آب آن کشیده شود. توت‌ها را به همراه مقداری شکر و آب درون قابلمه‌ ای ریخته و کنار بگذارید.

بخوانید:  طرز تهیه کرم شکلاتی مخصوص فیلینگ با روشی آسان

طرز تهیه مربای توت سفید

بهتر است تا توت‌ ها را درون یک قابلمه لعابی ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید تا کمی نرم شود. بعد از اینکه مربای شما کم کم جا افتاده شد. به مدت ۲۰ دقیقه درب قابلمه را قرار دهید تا به خوبی پخته شود.

حالا باید مقداری زعفران دم کرده را به همراه دانه هل کوبیده شده درون مواد توت ریخته می‌توانید از مقدار گلاب نیز استفاده کنید. برای اینکه مربای شما زیاد له نشود می‌ توان از چند قطره جوهر لیمو نیز استفاده نمایید.

در صورتی که جوهر لیمو نداره می‌ توانید از مقدار آب لیمو نیز استفاده کنید. این کار موجب شده تا مربای شما شکرک نزند، شما می‌ توانید مربا را بعد از پخت کمی له کرده تا به صورت مارمالاد تهیه شود.

رسپی مربای توت سفید

در این مرحله از طرز تهیه مربای توت سفید می‌ توانیم مربا را کنار گذاشته تا خنک شود. مربا را درون شیشه‌ ها ریخته و به خوبی درب ان را ببندید. در صورتی که درب مربا به خوبی بسته شود، دیگر کپک نمی‌ زند. بعد از هر بار استفاده شدن باید درب مربا را به خوبی بسته و از قاشق کثیف نیز استفاده نکنید.

بخوانید:  طرز تهیه ته چین سبزیجات یک تجربه متفاوت برای پخت غذای ایرانی

شما با همین روش می‌ توانید یک مربای توت قرمز نیز داشته باشید. توجه کنید که توت‌ها نباید کال باشد. در این صورت طعم خوبی ندارد. همچنین نباید از توت‌ های له شده یا ضربه خورده استفاده کنید که ممکن است مربای شما را کمی تیره کند.

این مربا خواص زیادی داشته و می‌ توانیم به عنوان وعده صبحانه عصرانه نوش جان کنید. از مهم ترین خواص این مربا می‌ توان به ضد التهاب بودن آن ضد باکتری و آنتی اکسیدان بودن آن اشاره کرد. اگر می‌ خواهید مربای شما آبدار باشد ابتدا شکر را روی توت‌ها ریخته و کنار بگذارید تا آبدار شود. در نهایت نیز روی آن مقداری آب ریخته و روی حرارت بگذارید.

منبع : آرگا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *