انواع دونات یکی از محبوب ترین شیرینی ها در بین مردم می باشد که دونات را می توان در دو اندازه بزرگ و کوچک  و یا همان مینی تهیه کرد. به دلخواه انواع دونات را می توان تزئین کرد. برای تهیه نیاز به مواد اولیه زیادی ندارید و با استفاده از مواد اولیه کمی می توانید دونات را با روشی ساده و طعمی عالی تهیه کنید. طرز تهیه مینی دونات خوش پف در این مطلب قرار دارد.

همانطور که می دانید دونات انواع مختلفی از جمله دونات هویج، دونات پرتقالی و دونات لقمه ای دارد. روش تهیه این انواع دونات را با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده می توانید مشاهده کنید. همانطور که در قسمت بالا گفته ایم می توان انواع دونات های خانگی را تزئین کرد. با استفاده از انواع شکلات تخته ای شیری و کاکائویی ذوب شده و به همراه پودر نارگیل می توان دونات را تزئین کرد که این بستگی به سلیقه شما دارد.

بخوانید:  طرز تهیه دسر خوشمزه و ساده با یک عدد تخم مرغ

مینی دونات خوش طعم

 

مواد لازم

  • کره ۳۵ گرم
  • آرد ۲ لیوان
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • نمک ۱ پنس
  • شکر ۲ قاشق غذا خوری
  • شیر ۱/۲ لیوان
  • پودر خمیر مایه ۲/۳ قاشق غذا خوری

مینی دونات با شکلات

طرز تهیه مینی دونات محبوب و پرطرفدار

ابتدا برای تهیه مینی دونات باید شیر را بر روی حرارت قرار دهید تا مقداری گرم شود. سپس ۱ قاشق غذا خوری شکر و خمیر مایه را به شیر اضافه کنید و در جای گرم بگذارید تا خمیر مایه به عمل بی آید. پس از این که خمیر مایه به عمل آمد مواد را در کاسه بریزید.

در ادامه تخم مرغ، ۱ قاشق باقی مانده شکر، نمک، کره به دمای محیط رسیده را به کاسه حاوی مخلوط شیر اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با استفاده از همزن دسنی هم بزنید. سپس آرد را به صورت الک شده کم کم بی افزایید و با دست نم دار ورز دهید.

بخوانید:  ۴۰ ایده تزیین شله زرد ۱۴۰۳ با خلاقیت های زیبا

روی خمیر را با یک پارچه بپوشانید و در جایی گرم به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا خمیر مقداری پف کند. به اندازه یک نارنگی کوچک از مواد دونات بردارید و با دست پهن کنید. با استفاده از کاتر به صورت گرد برش دهید خمیر را و یا می توان از فنجان استفاده کرد.

سپس وسط خمیر را هم با لیوان کوچک تر و یا با کاتر دایره ای ایجاد کنید. در ادامه باید روی دونات ها را با یک پارچه تمیز و یا نایلون چرب شده به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بپوشانید تا بهتر پف کند. حالا در تابه ای کوچک روغن بریزید و بر روی حرارت قرار دهید.

طرز تهیه مینی دونات خوشمزه

زمانی که روغن به خوبی داغ شد و مطمئن شدید که دونات ها به تابه نمی چسبند خمیر را در تابه بگذارید. دقت داشته باشید که حرارت باید ملایم باشد نه کم و نه زیاد، پس از پخته شدن دونات ها آن ها را از تابه خارج کنید و در ظرفی بگذارید تا روغن اضافه خارج شود. در نهایت دونات را با شکلات ذوب شده تزئین کنید. نوش جان.

بخوانید:  طرز تهیه فریتر ذرت غذای فست فودی متفاوت

منبع : آرگا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *