برای داشتن یک پنیر گیاهی خوشمزه می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه پنیر گیاهی و رسپی آن آشنا شوید. این پنیر را می‌ توانید برای میان وعده‌ های خود سرو کنید.


اگر از علاقه‌ مندان به آشپزی‌ های خانگی هستید، می‌ توانید پنیر های گیاهی متنوع و یا کره گیاهی تهیه کنید. طرز تهیه پینر خانگی را می توانید در لینک مطالعه نمایید.

مراحل تهیه پنیر گیاهی

مواد اولیه:

  • نخود خام: ۸۰۰ گرم
  • لیمو ترش: ۲ عدد
  • سیر: ۳ حبه
  • نمک: ۱ قاشق چای خوری

طرز پنیر گیاهی:

پنیر های حیوانی ممکن است، چربی زیادی داشته باشند. بنابراین با داشتن یک پنیر گیاهی می‌ توانید هم نیاز بدن خود را تامین کنید و هم اینکه از یک پنیر سالم و رژیمی استفاده نمایید. این پنیرها را می‌ توانید برای میان وعده‌ های مختلفی نیز تهیه کرده و نوش جان کنید.

مواد پنیر گیاهی

ابتدا باید نخود ها را درون کاسه‌ ای ریخته و روی آن را با آب به خوبی بپوشانیم. به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا نفخ آن گرفته شود. در این مدت می‌ توانید آب آن را چند مرتبه عوض کرده و مجدد آن را آب بریزید تا به خوبی نفخ نخود از بین برود.

بخوانید:  ۷۰ ایده تزیین برنج ۱۴۰۳ با خلاقیت های شیک و مجلسی

بعد از اینکه آب نخود ها را چند مرتبه عوض کردید، سیرها را پوست کنده بشویید و کنار بگذارید. گوش‌j های چرخ شده را به همراه نخود چرخ کنید. مابین چرخ کردن می‌ توانید حبه‌ های سیر را درون مواد انداخته تا به خوبی چرخ شود. حالا از یک لیمو ترش تازه برای مزه‌ دار کردن مواد خود استفاده کنید. میزان ترشی این مواد به سلیقه شما بستگی دارد.

در ادامه با دست آب مواد را گرفته و از یک صافی رد کنید. در این قسمت مقداری نمک اضافه کرده و از ادویه‌ های دلخواهی مثل فلفل تند استفاده کنید. درون تابه ای مقدار روغن ریخته و روی حرارت بگذارید.

طرز تهیه پنیر گیاهی

میزان روغن در این مواد باید کم باشد. مواد درون تابه ریخته درب تابه را قرار دهید و اجازه داده تا آب آن تبخیر شود. در این بین می‌ توانید از مقداری ادویه دیگر نیز استفاده کنید. با استفاده از یک قاشق مواد را مدام تفت داده تا ته نگیرد.

بخوانید:  طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ لذیذ و محبوب

در این مرحله از طرز تهیه پنیر گیاهی باید مواد خود را روی حرارت تا زمانی تفت دهید که آب آن کم شود. بعد از اینکه آب نخودها تبخیر شد، تابه را از روی حرارت بردارید. درون ظرف یا قالب مورد نظر خود ریخته و خوب آن را صاف کنید و به صورت داغ داغ قالب بزنید.

زمان دهید تا مواد شما خنک شود. به مدت ۴ ساعت درون یخچال بگذارید تا خنک شود. بعد از اینکه پنیر منسجم شد، پلاستیک بکشید و استفاده نمایید. در این قسمت پنیر گیاهی را می‌ توانید درون بشقاب سرو کرده و در کنار گردو یا هر ماده دیگری نوش جان کنید. این پنیر خواص زیادی داشته و یک پنیر گیاهی سالم است که در میان وعده‌ های مختلف سرو شده این پنیر همچنین در کنار مواد غذایی نیز سرو می‌ شود.

منبع : آرگا



Source link

بخوانید:  طرز تهیه پوآچای سیب زمینی خوش طعم و لذیذ
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *