برای اینکه یک نوشیدنی ویژه و خاص داشته باشید در این بخش می‌ توانید با طرز تهیه چاکلت ماسالا ویژه آشنا شوید. این نوشیدنی طعم عالی دارد. این نوشیدنی ویژه و عالی است.

تهیه انواع از نوشیدنی‌ های ویژه و مجلسی را می‌ توانید در آرگا مطالعه کنید. طرز تهیه چاکلت سفید و چاکلت کدو را با رسپی کاربردی در لینک مطالعه نمایید.

طرز تهیه چاکلت ماسالا

مواد لازم:

  • شیر: ۲ فنجان
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
  • زنجبیل: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • هل: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • دارچین: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • میخک: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه چاکلت ماسالا:

چاکلت ماسالا یک نوشیدنی ویژه و عالی بوده که شما می‌ توانید طعم عالی آن را تجربه کنید. برای داشتن نوشیدنی ویژه ابتدا شیر را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. می‌ توانید از شیر پرچرب استفاده کرده یا در صورت دلخواه به آن مقدار خامه اضافه کنید.

بخوانید:  طرز تهیه استیک مغولی غذای متفاوت و خوشمزه

دارچین، پودر کاکائو، هل، زنجبیل و میخک را به شیر اضافه کنید و خوب هم زده تا ترکیب شود. حالا زیر شعله را کم کرده حرارت ملایم مواد با یکدیگر ترکیب شود. ۱۰ دقیقه به شیر زمان دهید تا روی حرارت بجوشد و ادویه‌ ها عطر آن باز شود.

روش تهیه چاکلت ماسالا

در صورت دلخواه می‌ توان از مقداری شکر یا عسل برای شیرین کردن نوشیدنی استفاده کنید. نوشیدنی تهیه شده درون فنجان‌ های مورد نظر سرو نمایید. این نوشیدنی ۱۵۰ کالری داشته و برای میان وعده شما گزینه عالی است.

برای اینکه یک نوشیدنی مجلسی ویژه داشته باشید، می‌ توانید از مقداری شکر استفاده کنید. ترکیب شیره انگور یا شیره خرمال در این نوشیدنی کاربردی بوده و خواص آن را بیشتر می‌ کند. این نوشیدنی مقوی به دلیل ادویه جات‌های گرم و سالم خود یک نوشیدنی عالی برای کودکان نیز می‌ باشند.

بخوانید:  طرز تهیه ترشی آووکادو خوشمزه و محبوب در خانه

برای اینکه یک نوشیدنی سالم داشته باشید، می‌ توانید از شیر طبیعی گاو و شیر پرچرب استفاده کنید. استفاده از شیر نارگیل ترکیب فوق العاده‌ ای بوده و پیشنهاد ما برای شما می‌ باشد.

ذستور تهیه چاکلت ماسالا

در این مرحله از طرز تهیه چاکلت ماسالا می‌ توانید روی این نوشیدنی را با مقداری پودر تزیین کنید. می‌ توانید از پودر کاکائو پودر قهوه در این ترکیب استفاده کنید. استاده از یک مخیک ستاره ای نیز برای تزیین پیشنهاد خوبی است.

این نوشیدنی را می‌ توانید با ترکیب قهوه نیز تهیه کنید. در این صورت می‌ توانید پودر کاکائو را از نوشیدنی حذف کرده ابتدا قهوه را با شیوه‌ های مختلف عصاره‌ گیری کرده و بعد درون شیر و ادویه جات‌ های دیگر ترکیب نمایید.

شما می‌ توانید از ادویه‌ های دیگر نیز استفاده کنید. میزان زنجبیل، هل یا دارچین را می‌ توانید در این نوشیدنی تغییر دهید. چاکلت ماسالا یک نوشیدنی ویژه و عالی بوده که شما می‌ توانید طعم عالی آن را تجربه کنید. برای داشتن نوشیدنی ویژه ابتدا شیر را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. می‌ توانید از شیر پر چرب استفاده کرده یا در صورت دلخواه به آن مقدار خامه اضافه کنید.

بخوانید:  طرز تهیه گاناش کاراملی سس خوشمزه و خوش طعم برای انواع کیک

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *