کباب ترکی با عطر و طعم لذیذ و بافت منحصربه‌فرد، یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی در سراسر جهان به شمار می‌آید. این غذای ترکی، به‌دلیل روش پخت خاص و استفاده از گوشت‌های مرغوب، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در منوی بسیاری از فست‌فودها و رستوران‌های سراسر دنیا پیدا کند. اگر شما به فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار در حوزه فست‌فود هستید یا قصد دارید خط تولید کباب ترکی خود را بهبود بخشید، اطلاع از طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه، تامین تجهیزات مناسب و نحوه صحیح کار با آن‌ها می‌تواند نقش حیاتی در موفقیت کسب‌وکارتان داشته باشد. در این مقاله نحوه تهیه کباب ترکی رستوران را به‌صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد. بعد از مطالعه این مقاله می‌توانید یک کباب ترکی لذیذ و با‌کیفیت تهیه کرده و مشتریانتان را با طعم بی‌نظیر کباب ترکی مجذوب کنید.

طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه؛ آموزش مرحله به مرحله کباب ترکی رستورانی

توجه به تامین کامل تجهیزات و ویژگی‌های محل برای تهیه کباب ترکی

تهیه کباب ترکی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای رستورانی، نیازمند توجه دقیق به جزییات و تهیه دستگاه‌های مناسب است؛ بنابراین برای تهیه کباب ترکی با دستگاه ابتدا باید نسبت به تهیه تجهیزات مناسب اقدام کنید. فر کباب ترکی باید برای استفاده مکرر و امکان مقاومت در برابر حرارت بالا، از مواد با کیفیت بالا ساخته شده باشد. هم‌چنین دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که به‌راحتی تمیز شوند. انواع دستگاه کباب ترکی در مدل‌های گازی و برقی ساخته می‌شود. با‌توجه‌به شرایط و مکان می‌توانید مدلی که مناسب‌تر است را انتخاب کنید. به ظرفیت و اندازه و متناسب بودن آن با فضای موجود در آشپزخانه توجه داشته باشید و برای پخت یکنواخت گوشت به دنبال دستگاهی بروید که قابلیت تنظیم حرارت داشته باشد.

بخوانید:  طرز تهیه قارنی یاریخ و سس خوش طعم آن

علاوه‌بر دستگاه کباب ترکی، به تخته‌های برش گوشت، چرخ گوشت، میز کار استیل و تجهیزات نگهداری و ذخیره‌سازی مانند یخچال و فریزر صنعتی نیز نیاز دارید. در‌خصوص ویژگی‌های محل هم به  تهویه و ایمنی مناسب توجه داشته باشید.

طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه؛ آموزش مرحله به مرحله کباب ترکی رستورانی

مواد مورد‌نیاز برای تهیه کباب ترکی

بعد از آماده‌سازی تجهیزات به‌طورکامل، نوبت به تهیه مواد اولیه برای پخت کباب ترکی می‌رسد. دونر کباب را می‌توان با گوشت بره، بوقلمون، مرغ، گوساله یا مخلوطی از گوشت تهیه کرد. لیست مواد لازم برای تهیه دونر کباب به شرح زیر است:

  • گوشت گوساله یا مرغ
  • پیاز
  • سیر
  • زعفران
  • نمک و فلفل
  • ادویه کباب
  • فلفل دلمه
  • قارچ
  • گوجه فرنگی
  • آبلیمو

برای تهیه کباب ترکی بهتر است گوشت را از قسمت‌هایی انتخاب کنید که چربی کمتری دارند. خرید انواع ماشین ظرفشویی صنعتی کوچک و بزرگ، برای شست‌وشوی سریع و دقیق ابزاری که برای تهیه کباب ترکی استفاده کرده‌اید بهترین انتخاب است و به بهبود عملکرد کسب‌وکارتان کمک می‌کند.

دستور آماده‌سازی مواد و پخت کباب ترکی با دستگاه

ابتدا به کمک یک چاقوی مناسب یا لوازم آشپزخانه صنعتی مانند دستگاه برش، تکه‌های گوشت کباب ترکی را آماده کنید. سپس باید گوشت‌ها را با پیاز خرد شده، نمک و فلفل، زعفران، آبلیمو و ادویه کباب مزه‌دار می‌کنیم. در‌نهایت مخلوط آماده شده را در فویل می‌پیچیم. مواد باید به‌مدت ۱۲ ساعت در یخچال بمانند تا به‌طورکامل مزه‌دار شوند. این مرحله به ترکیب مزه‌ها و تردی بهتر گوشت کمک می‌کند.

بخوانید:  طرز تهیه پلو گوشت عربی خوش طعم و لذیذ

برای تهیه مواد کنار کباب ترکی نیز باید پیاز، سیر، فلفل دلمه‌ای، قارچ و گوجه‌ها را خرد کنید. سپس مواد را به‌صورت جداگانه تفت می‌دهیم و نمک و فلفل و کمی آبلیمو به آن اضافه می‌کنیم. در‌نهایت کباب‌ ترکی‌های آماده شده با این سس مخلوط و سرو می‌شوند.

نحوه کار با فر دونر کباب برای تهیه کباب ترکی رستورانی

پس از اینکه گوشت به‌‌مدت ۱۲ ساعت استراحت کرد و مزه‌ها به خوبی در آن جذب شد، مرحله آماده‌سازی برای پخت آغاز می‌شود. در این مرحله، تکه‌های گوشت را به سیخ‌های مخصوص دستگاه اضافه می‌کنیم. برای پخت کامل دقت داشته باشید که لایه‌های گوشت به‌صورت یکنواخت روی هم قرار گیرند و حرارت دستگاه روی سطحی کمتر از متوسط تنظیم شود. برای لذیذ‌تر شدن طعم کباب نیز می‌توانید بین لایه‌های گوشت، تکه‌های چربی قرار دهید.

اگر دستگاه از عملکرد چرخش خودکار برخوردار است، نیازی به چرخاندن گوشت با دست ندارید. در غیر این صورت، با استفاده از انبر، گوشت را به‌آرامی بچرخانید تا همه لایه‌ها به‌صورت یکنواخت پخته و برشته شوند. زمانی‌که لایه اول گوشت به‌خوبی پخته و برشته شد، با استفاده از یک چاقوی تیز یا کاتر برقی برش کباب ترکی، گوشت را به‌صورت نازک برش دهید. این فرایند باید به‌صورت مرتب انجام شود. برای حفظ دمای و مزه کباب ترکی، تکه‌های گوشت را داخل سینی فر نگه دارید.

بخوانید:  طرز تهیه کباب کوبیده با دل مرغ لذیذ و محبوب

طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه؛ آموزش مرحله به مرحله کباب ترکی رستورانی

اهمیت انتخاب فر دونر کباب با‌کیفیت برای تهیه بهترین کباب ترکی رستورانی

استفاده از دستگاه کباب ترکی یکی از روش‌های محبوب برای تهیه کباب ترکی خوشمزه و اصیل و به سبک رستورانی است. در این مقاله با طرز تهیه کباب ترکی با استفاده از فر دونر کباب آشنا شدیم. با رعایت مراحل و نکات اشاره شده در این مطلب می‌توانید یک کباب ترکی لذیذ و با‌کیفیت و مورد پسند مشتریانتان آماده کنید. استفاده از دستگاه کباب ترکی کمک می‌کند تا این غذا را به‌صورت حرفه‌ای و با بالاترین کیفیت تهیه کنید. توجه به جزییات‌ دستگاه، ایمنی و برخورداری از استانداردهای فنی، کلید موفقیت در تهیه کباب ترکی خوشمزه و اصیل است.

بهترین نمونه دستگاه کباب ترکی برای پخت سریع و با‌کیفیت و بازدهی بالا، دستگاه دونر کباب اتوماتیک است. تقریبا همه مراحل پخت کباب در این دستگاه به‌صورت خودکار انجام می‌شود. فر دونر کباب اتوماتیک به یک صفحه نمایشگر مجهز است که همه مراحل پخت را با دقت کنترل می‌کند. هم‌چنین استفاده از این دستگاه باعث می‌شود در نظر مشتریان حرفه‌ای‌تر باشید. برای تهیه بهترین دستگاه کباب ترکی به فروشگاه‌های معتبر لوازم آشپزخانه صنعتی مراجعه کنید.

 

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *