کره فندوق را می توان به عنوان یک صبحانه مقوی و بسیار مغذی دانست که با استفاده از مواد اولیه بسیار مفیدی تهیه می شود. این کره دارای خواص بسیار زیادی می باشد که با تهیه آن می توان از تمامی خواص کره فندوق بهرمند شد. شاید تا به حال با خود فکر کرده اید که می توان این کره بسیار مقوی را با دستور تهیه ای راحت در خانه تهیه کنیم که جواب آن بله است که طرز تهیه کره فندوق در این مطلب قرار دارد.

با استفاده از کره می توان انواع خوراکی های خوشمزه و مقوی را مانند کره بادام زمینی، پنکیک کره بادام زمینی و تافی کره ای تهیه کرد. اگر می خواهید طرز تهیه این سه خوراکی خوشمزه را مشاهده کنید، کافی است بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید. کره فندوق می تواند به حفظ سلامت بدن کمک کند. برای تهیه فقط نیاز به ۳ قلم مواد اولیه دارید که اصلی ترین آن فندوق است. این کره سرشار از ویتامین هایی مانند A, B. C است که با تهیه کره فندوق می توان از تمام خواص این مواد مغذی بهرمند شد.

بخوانید:  طرز تهیه حلوا عمانی یک حلوای متفاوت و خوش طعم

کره فندوق مقوی

 

مواد لازم

  • فندوق خام بدون پوست ۲۰۰ گرم
  • روغن زیتون ۵ قاشق غذا خوری
  • پودر قند ۳ قاشق غذا خوری

کره فندوق خوشمزه

طرز تهیه کره فندوق مقوی

ابتدا باید برای تهیه کره فندوق، فندوق ها را در تابه ای بریزید و چند دقیقه تفت دهید تا پوست فندوق جدا شود. برای این کار تابه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و حواستان باشد تا فندوق ها نسوزد. پس از تفت دادن و جدا شدن پوست فندوق ها، تابه را از روی حرارت کنار بگذارید.

زمانی که تابه را از روی حرارت کنار گذاشتید صبر کنید تا فندوق ها خنک شوند تا دست را نسوزانند. سپس پوست فندوق ها را ار تابه در بیاورید و فندوق ها را داخل مخلوط کن بریزید تا به خوبی میکس شود. در حین مخلوط شدن یک بار مخلوط کن را خاموش کنید.

طرز تهیه کره فندوق مقوی

وقتی ک مخلوط کن خاموش بود پودر قند را به همراه روغن زیتون به آرامی درون مخلوط کن بریزید و دوباره مخلوط کنید. زمانی که تمامی مواد حالت خمیری به دست آورد مخلوط کردن کافی است. کره فندوق را درون شیشه ای درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

بخوانید:  طرز تهیه باقلوا تابه ای شیرینی متفاوت و خوشمزه

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *