شما علاقه مندان به شیرینی های خانگی می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه کلوچه زیره آشنا شوید. این کلوچه دستور ساده ای داشته و می‌ توانید با مواد لازم تهیه کنید. این کلوچه یک شیرینی مخصوص دزفولی است.

اگر از علاقه مندان به کیک و کلوچه های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه کلوچه آشنا شوید. طرز تهیه کلوچه برنجی و کلوچه شکری با طعم های متنوع را می توانید در ارگا تجربه کنید.

دستور تهیه کلوچه زیره

مواد اولیه:

  • شیر یا آب: ۱ لیوان
  • رازیانه: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر زیره: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۱ لیوان
  • روغن مایع: ۱ لیوان
  • آرد گندم: ۵ لیوان

مواد خمیر:

  • آرد: ۱ قاشق غذاخوری
  • خمیر مایه فوری: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب ولرم: ۱/۴ پیمانه
  • شکر: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کلوچه زیره

طرز تهیه کلوچه زیره:

برای آماده کردن این کلوچه ویژه شکر آرد خمیر مایه را با یکدیگر ترکیب کنید. درون یک کاسه مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و مقداری آب ولرم با آن اضافه کنید، تا مواد خمیر شما ور آمده شود. روی مواد خمیر خود را پوشانده و کنار بگذارید. به مدت ۱۵ دقیقه زمان دارید تا خمیر شما عمل آید.

بخوانید:  طرز تهیه ذرت تامالس غذای محبوب مکزیکی

آرد را به همراه زیره و رازیانه درون آسیاب ریخته و به خوبی ترکیب کنید. بعد از اینکه مواد شما یکدست شد، می‌ توانید به آن مقداری روغن اضافه نمایید. مواد را با دست هم زده تا به خورد یکدیگر رفته و مزه‌ دار شود. سعی کنید تا گلوله‌های آرد درون خمیر را با دست باز کنید.

بعد از اینکه خمیر شما ترکیب لطیف و یکدستی داشت می‌ توانید به سراغ دیگر مراحل پخت بروید. میزان شکر و رازیانه در این کلوچه‌ ها بستگی به ذائقه شما داشته و می توانید میزان آن را کم یا زیاد کنید.

رسپی کلوچه زیره

بعد از اینکه خمیر را ورز دادید، روی آن را مجدد پوشانده و کنار بگذارید تا کمی استراحت کند. در ادامه می‌ توانید پف خمیر را بگیرید. خمیر را روی یک سطح قرار داده و باز کنید. با استفاده از یک چاقو به صورت لوزی مواد را برش بزنید. با استفاده از یک چنگال سطح خمیر رو سوراخ کرده تا پخت بهتری داشته باشد.

بخوانید:  طرز تهیه رانی هلو در منزل با طعم اصلی

کف سینی را کمی چرب کرده و کلوچه ها را کف سینی با فاصله از یکدیگر قرار دهید. به مدت ۲۰ دقیقه در فر دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از طلایی شدن روی کلوچه ها می‌ توانید از مقداری زرده تخم مرغ برای رومال کردن استفاده کنید. این کلوچه با طعم فوق العاده آن را می‌ توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود تهیه کرده و نوش جان کنید. قالب گیری کلوچه ها را می‌ توانید از چاقو یا لیوان گرد نیز استفاده کنید.

شما می‌ توانید از پوره رازیانه یا پوره زیره نیز برای این کلوچه ها استفاده کنید. برای شکر در این کلوچه ها نیز می‌ توانید از شکر قهوه ای یا شکر ساده استفاده نمایید. شما در صورت دلخواه می‌ توانید از دانه های کنجد برای تزیین روی کلوچه ها استفاده کنید.

منبع : آرگا



Source link

بخوانید:  طرز تهیه ته چین سبزیجات یک تجربه متفاوت برای پخت غذای ایرانی
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *