کیک های خانگی به دلیل طعم و مزه متنوع و همچنین سلامتی که داشته محبوبیت زیادی دارد. شما می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی آشنا شوید.

برای داشتن انواع از کیک‌ های خانگی و شیرینی‌ های متنوع می‌ توانید در آرگا همراه ما باشید. طرز تهیه کیک ابری و کیک خیس با دستور ساده را در این بخش مطالعه می کنید.

مواد لازم کیک مکرون

مواد اولیه:

  • کره: ۱۰۰ گرم
  • وانیل: ۱ چهارم قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
  • شیر: ۱ پیمانه
  • شکر: ۶۰ گرم
  • زرده تخم مرغ: ۳ عدد
  • آرد: ۱۲۰ گرم

مواد لایه نارگیلی:

  • پودر نارگیل چرب: ۱۱۰ گرم
  • سفیده تخم مرغ: ۳ عدد
  • شکر: ۶۰ گرم

طرز تهیه کیک مکرون

طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی:

آماده سازی این کیک در مدت زمان کمی انجام شده و می توانید یک کیک متنوع برای پذیرایی در مجالس خود داشته باشید برای داشتن این کیک باید ابتدا قالب کمربندی را آماده کرده و از قالب گرد استفاده نمایید. بهتر است از قالب های ۲۰ سانتی استفاده کرده که قطر مناسبی دارد.

بخوانید:  قیمت جوراب عمده در تهران

کف قالب را با استفاده از روغن کمی چرب کرده و با کاغذ روغنی بپوشانید. ابتدا لایه اولی کیک را آماده کرده برای این کار باید ابتدا آرد و بکینگ پودر را با یکدیگر ترکیب کرده و چند مرتبه الک کنید‌. کره را در دمای محیط قرار داده تا به خوبی باز شده و نرم شود.

در مرحله بعدی باید مقداری شکر را افزوده و ترکیب کنید. با همزن مواد را ترکیب کرده و هم بزنید تا یکدست شده و بعد زرده تخم مرغ را نیز به مواد افزوده و با همزن به آرامی ترکیب کرده تا کمی کرمی شود.

وانیل را با مواد ترکیب کرده تا عطردار شود. پنج دقیقه مواد را هم زده و ترکیب کرده تا بوی عطر وانیل بلند شود. در زمان هم زدن باید دستگاه را چند بار خاموش کرده که مواد به خوبی درگیری شود.

بخوانید:  طرز تهیه ترشی آووکادو خوشمزه و محبوب در خانه

روش تهیه کیک مکرون

بعد از اینکه مواد درگیری شد و به خوبی با یکدیگر ترکیب شدند، باید شیر را در چند مرحله اضافه کرده و مجدد مواد را ترکیب کرده که یکدست شده و آماده شود. در آخر نیز مخلوط آرد و بکینگ پودر را افزوده و با لیسک به آرامی ترکیب نمایید.

در این‌مرحله از طرز تهیه کیک مکرون مایه یکدست شده را درون قالب ریخته و سطح آن را به خوبی صاف نمایید. بعد از اینکه سطح مایه کیک صاف شد و با قاشق مرتب شد، باید لایه نارگیلی آن را اضافه کنید‌.

برای آماده کردن این لایه نارگیلی باید سفیده های تخم مرغ را درون ظرفی ریخته و با استفاده از همزن تند ترکیب کنید. مواد را با دور تند همزن به خوبی ترکیب کرده تا پف کند. شکر را در این مرحله اضافه کرده و هم زده تا به ظرف بچسبد.

بخوانید:  طرز تهیه چیز کیک انبه خوش پخت و خوش طعم

پودر نارگیل چرب شده را افزوده و به آرامی با استفاده از لیسک هم زده و ترکیب کنید. مواد آماده شده را درون قیف ریخته و روی سطح مواد کیک ریخته و پهن نمایید. کیک را درون فر قرار داده و بعد از اینکه روی سطح آن طلایی شد، از فر خارج کرده و نوش جان کنید.

منبع : آرگا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *