گرونولا یک میان وعده و یا صبحانه بسیار خوش مزه و خوش طعم می باشد که با استفاده از مواد های اولیه متفاوتی و در طعم های مختلف تهیه می شود. این میان وعده به دلیل استفاده از مغزیجات، عسل و یا جو پرک بسیار برای بدن مفید و دارای کلسیم می باشد. گرونولا یک خوراکی بسیار سالم و پر انرژی بوده که به راحتی تهیه می شود. طرز تهیه گرونولا در این مطلب قرار گرفته است.

گرونولا را می توان در دسته دسر و پیش غذا هم قرار داد و همانطور که می دانید دسر و پیش غذا هم انواع بسیار زیاد و محبوبی از جمله سالاد گرجی و  پای اسفناج دارد. اصلی ترین مواد تشکیل دهنده گرونولا عسل و انواع مغزیجات می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به همین دلیل تهیه گرونولا بسیار برای کودکان توصیه می شود. برای مشاهده دو دسر مقوی سالاد گرجی و پای اسفناج و یا حتی دسر لیمویی بر روی لینک های قرار گرفته شده کلیک نمایید.

بخوانید:  طرز تهیه پنیر گیاهی خانگی با طعم عالی

گرونولا مقوی و خوش طعم

مواد لازم

  • عسل ۱/۲ فنجان
  • وانیل ۱ قاشق غذا خوری
  • جو دو سر پرک ۵ فنجان
  • گردوی خرد شده ۱/۴ فنجان
  • روغن نباتی ۲ قاشق غذا خوری
  • دارچین ۱/۲ قاشق چای خوری
  • میوه خشک مخلوط خرد شده ۳ فنجان

گرونولا با طعمی عالی

طرز تهیه گرونولا خانگی مقوی و مغذی

ابتدا برای تهیه این گرونولا باید فر را بر روی دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد تنطیم کنید تا در حین تهیه فر گرم شود. سپس  در یک کاسه متوسط گردو و جو دو سر پرک نپخته را باهم مخلوط کنید. کاسه ای دیگر بردارید و در کاسه ای دیگر روغن نباتی، دارچین، عسل، وانیل و به دلخواه مقدار کمی نمک اضافه کنید.

در ادامه مخلوط جو دو سر پرک و گردو را به کاسه حاوی عسل و دیگر مواد اضافه کنید و به خوبی در حدی که مخلوط شود هم بزنید. سینی فر را بیرون بی آورید و مقداری با فرچه و روغن کف سینی را چرب کنید و سپس گرونولا را به طور یک دست در کف سینی لبه دار پهن کنید.

بخوانید:  طرز تهیه آش برگ مو خوش طعم و محبوب

طرز تهیه گرونولا خانگی

سینی را به مدت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه در فر قرار دهید تا روی آن قهوه ای رنگ شود. زمانی که گرونولا را از یخچال خارج کردید مقداری میوه خشک مخلوط شده بر روی آن بریزید  و به خوبی پخش کنید تا روی گرونولا را بگیرد. صبر کنید تا خنک شود. پس از خنک شدن آن را تکه نمایید و به دلخواه به همراه شیر سرو کنید. نوش جان.

 

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *