سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در «میزگرد سیاسی» شبکه سه سیما به همراه مشاورانش آقایان صفری و کریمی حضور یافت.

کارشناسان این برنامه آقایان ابراهیم متقی، فواد ایزدی و سید محمدکاظم سجادپور هستند.

سعید جلیلی در آغاز این برنامه بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری نامزد‌ها معمولا شعاری را بیان می‌کنند که معتقدم این شعار نباید فقط کلمه‌سازی باشد بلکه باید خلاصه‌ای از برنامه کاری آن نامزد در چهار سال باشد.

وی اظهار کرد: مردم ما شنیدند که شعار ما که خلاصه برنامه ماست این است «یک جهان فرصت یک ایران جهش هر ایرانی یک نقش باشکوه». ما معتقدیم که در روند‌های جهانی در عرصه‌های مختلف یک دریایی از فرصت‌ها وجود دارد و در داخل هم دریایی از فرصت‌های زیاد وجود دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: لازمه استفاده بهینه از این دو روند باید در کنار یک جهان فرصت جهش ایران باشد، اما چگونه؟ معتقدم در عرصه روابط بین‌الملل فرصت‌های بسیار بیشتری از تهدید‌ها وجود دارد.

بخوانید:  پاسخ قاضی‌زاده هاشمی درباره اظهارات اخیر ابتکار

وی افزود: کار سیاست خارجی استفاده از فرصت‌ها و به صفر رساندن تهدیدات است. عرصه واقعی است و باید واقعیات را دید که مناسبات چیست و چه فرصت‌ها و تهدیداتی وجود دارد. فرصت‌ها این‌گونه ایجاد می‌شود که باید دید با ۲۰۰ کشور دنیا چه نقاط مشترکی داریم که چه نوع تعامل و فرصتی ایجاد می‌شود. در بین کشور‌هایی که با شما مشکل دارند تقابل و تهدید وجود دارد و هنز سیاست خارجی این است که اگر از فرصت‌ها خوب استفاده کنیم تا تهدیدات کم شود البته این رویه‌ای است و ممکن است حتی در بین کشور‌هایی که با شما خوب هستند تهدیداتی وجود داشته باشد و باید اینها را شناخت.

در حال تکمیل…



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *