غار بورنیک یکی از مجموعه غارهای توریستی و تفریحی بوده که در نواحی در شهرستان فیروزکوه بوده که می‌ توانید از زیبایی‌ های آن دیدن کنید .این غار به عنوان چهارمین غار طولانی دنیا شناخته می‌ شود.

گردش در بورنیک

معرفی غار بورنیک:

استان چهارمحال بختیاری یکی از استان‌ های تفریح و توریستی بوده که با جاذبه‌ های متعدد و تاریخی خود توجه گردشگران را جلب می‌ کند. در این بخش نیز با یکی از مهم ترین غارهای آن آشنا خواهید شد.

سفر به بورنیک

دیدن این غار می‌ تواند تجربه فوق العاده برای شما علاقه مندان باشد. شما با قدم زدن در قسمت‌ های مختلفی از این غار می‌ توانید یک تجربه عالی داشته باشید. برای بازدید از این غار باید به روستای هرانده سفر کنید.

موقعیت غار:

این غار از دیدنی های نزدیک به روستای هرانده بوده و در فاصله ۶ کیلومتری از این روستا قرار دارد. در مسیر پیاده‌ روی این نواحی می توانید تجربه ای فوق العاده کسب کنید. چمنزارها و نیزازها از قسمت های اصلی و جذاب این مجموعه بوده که با تماشای آن ها یک تجربه عالی و فوق العاده خواهید داشت.

بخوانید:  بهترین شهرهای ترکیه برای سفر و گردشگری ایرانی ها

غار بورنیک

کوچه باغ های دیدنی، رودخانه ها، نهرهای و … از مهم ترین قسمت ها و زیبایی های این‌ نواحی به شمار می آید. این غار باستانی و شگفت انگیز بوده یک مجموعه غارهای سنگی و آهکی به شمار می آید. طولانی ترین غار در ایران که البته قدمت زیادی دارد.

این غار در میان آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده و با وجود زیبایی و طبیعت خود مورد توجه است. برای بازدید از طبیعت دیدنی این غار می‌ توانید به نواحی فیروزکوه و استان تهران سفر کنید که منطقه بکر و مناسب می‌ باشد.

منطقه بورنیک

این غار در واقع یک پناهگاه امن بوده که می‌ توانید در آن ساعاتی را بگذرانید. در نزدیکی این غار نیز رودخانه‌ ای قرار داشته که از آن عبور می‌ کنید. صدای چکه چکه کردن آب‌ ها در این نواحی دلنشین و بسیار بی‌ نظیر است. غار بورنیک یک مجموعه غار تماشای بوده که از زیبایی آن دیدن خواهید کرد.

بخوانید:  پارک جنگلی بزچفت و زیبایی های آن

جاذبه‌ های درون غار:

درون این غار نیز سازه‌ های متعددی وجود دارد. تخته سنگ‌ ها، استلاگمیت‌ ها از مهم ترین این قسمت‌ ها هستند. لایه‌ هایی از خاک رس پوشیده شده در این نواحی این تخته سنگ‌ ها را ایجاد کردند. در تالارهای اول و سوم غار می‌ تواند این تخته سنگ‌ها را مشاهده نمایید.

بورنیک را بشناسید

استالاگمیت‌ ها در اثر چکیدن قطره‌ های حاوی مواد معدنی و رسوب‌ های کلسیمی ایجاد شده‌ اند. رنگ‌ های متعددی در این استالاگمیت ها دیده می‌ شود که نشان دهنده خاصیت‌های مختلف آن هستند.

بخش‌ های مختلف دیگری نیز درون این غار وجود داشته که شامل ۴ تالار و طاقدیس می‌ باشد.  شکاف ها و گسل‌ های اولیه نیز در این غار ایجاد شده‌ اند. تالار اول در این مجموعه سکونتگاه غارنشینان بوده تالار دوم ۱۰ متر ارتفاع داشته و در انتهای آن به یک چاه آب می‌ رسید.

بخوانید:  لیست وسایل غیر مجاز در هواپیما

تالار سوم ۱۲ متر ارتفاع داشته و ابعاد آن ۲۰ در ۲۵ متر می‌ باشد. سنگلاخ‌ ها و صخره‌ های لغزنده در این قسمت نیز دیدنی است. تالار پرتگاه نیز قسمت دیگری بوده که نسبتا عمق زیادی دارد.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *