یکی از انواع نوشیدنی مناسب و گرم فصل که در پاییز و زمستان محبوبیت زیادی دارد، هات چاکلت است. شما می‌ توانید در این بخش با نکات مهم غلیظ کردن هات چاکلت آشنا شوید.

چند نکته برای داشتن هات چاکلت غلیظ:

برای اینکه یک نوشیدنی غلیظ و خوشمزه داشته باشید، باید به یک سری از نکات توجه کنید. به عنوان مثال: استفاده از شکلات مرغوب در نوشیدنی می‌ تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

مواد هات چاکلت غلیظ

مواد لازم:

  • شکلات تلخ: ۱۰۰ گرم
  • کاکائو تلخ: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۲ قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت: ۱ قاشق مرباخوری
  • شیر پرچرب: ۱ فنجان

روش غلیظ کردن هات چاکلت:

برای داشتن یک نوشیدنی گرم غلیظ ابتدا نیاز است که فنجان مناسب و پیمانه مناسب را انتخاب کنید. یک کاسه کوچک را انتخاب کرده و یک چهارم فنجان شیر را درون آن بریزید. مقداری نشاسته ذرت را به مواد اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا باز شود.

بخوانید:  طرز تهیه قهوه فوم دار ساده و خوش طعم در خانه

مواد را کنار گذاشته حالا نوبت اضافه کردن کاکائو می‌ شود. در این قسمت باید کاکائو را به مواد چاکلتی خود اضافه نمایید. برای اینکه نوشیدنی شما بافت بهتری داشته باشد، بهتر است ابتدا کاکائو را الک کرده و بعد به مواد خود اضافه نمایید. این کار باعث شده تا کاکائو درون مواد گلوله نشود و به خوبی درون آن حل خواهد شد.

هات چاکلت کافی شاپی

در قابلمه دیگر باید سه چهارم فنجان شیر را ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. زیر حرارت را کم کرده تا با حرارت ملایم شیر شما جوشیده و در ادامه باید ترکیب شیر و نشاسته‌ ای را که از قبل آماده کرده‌ اید به آن افزوده و هم زده تا مواد شما با یکدیگر به خوبی حل شود.

پودر کاکائو را نیز در چند مرحله افزوده و مواد را با استفاده از همزن به آرامی هم زده تا نوشیدنی شما یکدست شود. در ادامه می‌توانید از مقداری شکلات خرد شده درون نوشیدنی استفاده کنید. به مدت سه دقیقه این کار را انجام داده تا یک نوشیدنی قوام‌ دار داشته باشید.

بخوانید:  طرز تهیه کوکی انار شیرینی محبوب و خوشمزه پاییزی

بعد از اینکه نوشیدنی شما به غلظت دلخواه رسید، می‌ توانید از آن را از روی حرارت بردارید. شما می‌ توانید از شکلات‌ هایی با درصدهای مختلف استفاده کنید. در صورتی که یک هات چاکلت تلخ می‌ خواهید، باید از شکلات‌ های تلخ‌ تر و درصد بالا در این نوشیدنی استفاده کنید.

غلیظ کردن هات چاکلت

حالا هات چاکلت شما آماده است و می‌ توانید برای تزیین روی آن نیز از مواد دلخواه استفاده کنید. تزیین این نوشیدنی با استفاده از خامه یک پیشنهاد عالی می‌ باشد. شما با همین تکنیک‌ ها می‌ توانید به غلیظ کردن هات چاکلت کمک کرده و یک نوشیدنی کافی شاپی ویژه را سرو کنید.

شما می توانید از مقداری مارشمالو ببرای تزیین کردن روی نوشیدنی خود نیز استفاده نمایید. مارشمالو را روی نوشیدنی قرار داده و در نوشیدنی شناور باقی می ماند. در ادامه نیز باز شده و می توانید با نوشیدنی هم زده و ترکیب کنید.

بخوانید:  طرز تهیه شربت گل گاوزبان خوش رنگ و خوش طعم

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

برای خرید بلبرینگ سرامیکی کلیک کنید * همچنین برای کسب اطلاعات درباره جرثقیل سقفی میتوانید بر روی لینک مروطه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *