قلعه حیدرآباد خاص یکی از نواحی بکر و دیدنی بوده که با زیبابی های این‌ نواحی آشنا می شوید. این قلعه معماری زیبایی داشته و قدمت بسیار زیادی دارد. در مسیر دسترسی به این نواحی نیز می توانید با زیبایی های زیادی رو به رو شوید.

قلعه حیدرآباد برای سفر

معرفی قلعه حیدرآباد خاش:

این قلعه دیدنی شهرت زیادی داشته و سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. با بررسی معماری های این‌ بنا می توانید تجربه جذاب و متفاوتی داشته باشید. شما می توانید با استفاده از تورهای گردشگری یک سفر فوق العاده به این نواحی داشته باشید. این نواحی از دیدنی های جنوب کشور است.

منطقه و قلعه حیدرآباد

موقعیت قلعه:

این قلعه یکی از جاذبه های مهم استان سیستان و بلوچستان بوده و شهرت زیادی برای علاقه مندان دارد. این بنا به زمان قاجاریان باز می‌ گردد و با بررسی معماری های این‌ سازه مشاهده می کنید که قلعه ای با معماری قاجاری است. این بنا متعلق به شخصی با نام عیدوخان می باشد. با بررسی معماری های این‌ بنا نیز می توانید، جذابیت و سازه های زیادی را مشاهده کنید.

بخوانید:  کلیسای نوتردام دو هوی رونشان با معماری جذاب

این بنا یکی از آثاری آثاری که در میراث فرهنگی یاران به ثبت رسیده و یکی از بناهای قدیمی و تاریخی در این نواحی می باشد. در ادامه این بخش می توانید معماری این بنا را بررسی کنید‌.

قلعه حیدرآباد خاش

بررسی معماری قلعه:

پلان ابتدایی در این سازه به شکل مستطیلی بوده و بعد از گذشت مدتی قسمت جنوب شرقی این بنا نیز اضافه شده اند. معماری این بنا به شکل ذوزنقه ای بوده که برخی ضلع ها به آن اضافه شده اند. برج های استوانه ای و هلالی نیز قسمت دیگری از این سازه هستند. تزییناتی در این بنا استفاده شده که از نزدیک مشاهده می کنید‌.

کنگره هلالی شکل و دیواره های حصاری بلند نیز یکی دیگر از قسمت های این مجموعه بوده که شاهد آن هستید. اتاقک نگهبانی نیز قسمت دیگری بوده که مشاهده خواهید کرد. در مناطق گرم و خشک نیز برای ساخت این بناها از خشت و گل استفاده می شود‌. در این سازه هوای نسبتا خنکی بوده که به دلیل نوع معماری آن است. دیدنی های سیستان و بلوچستان نیز مورد توجه هستند.

بخوانید:  بازدید از این بناها و دیدنی های تاریخی یزد را از دست ندهید!

جاذبه قلعه حیدرآباد

تورهای گردشگری:

شما می توانید با تورهای گردشگری به این نواحی سفر داشته باشید. مسیر دسترسی به این منطقه نیز نسبتا راحت بوده و می توانید با وسایل شخصی نیز به این نواحی سفر داشته باشید. بازدید از این بنا نیز برای علاقه مندان آزاد بوده و می توانید به راحتی سفر خاطره انگیز به این نواحی داشته باشید.

قلعه حیدرآباد خاص یک مجموعه قلعه دیدنی تاریخی بوده که معماری های قاجاری را پیش روی شما علاقه مندان و گردشگران قرار می دهد. شما می توانید با بررسی زیبایی های این‌ مجموعه یک تجربه عالی و بکر از سفر خود به این نواحی داشته باشید.

قلعه حیدرآباد

دیدنی های اطراف این منطقه نیز بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی داشته که از آن دیدن خواهید کرد‌ سفر به این نواحی در فصل های مختلفی از سال نیز یک تجربه عالی بوده که به شما عزیزان و همراهان توصیه خواهیم کرد.

بخوانید:  نگاهی به آبشار میشیگان و طبیعت زیبای آن در فصل های مختلف سال

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *