تیم ملی دوومیدانی کشورمان در مسابقات غرب آسیا در بصره عراق توانست با ۲۱ طلا، ۱۶ نقره و ۳ برنز  ودر مجموع با ۴۰ مدال طلا عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کند.  

تیم‌های ملی دوومیدانی عراق و  قطر  هم در مسابقات قهرمانی غرب آسیا  با مجموع ۳۹ و ۱۲ مدال به ترتیب دوم و سوم شدند.  

نتایج نمایندگان ایران در روز پایانی مسابقات به شرح زیر است:

در پرتاب دیسک زنان مهلا محروقی با ثبت رکورد ۴۹.۴۲ متر در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان شد.در این ماده ژاله کاردان هم با ثبت رکورد ۴۶.۴۴ متر دوم شد و نقره گرفت.

در ۵۰۰۰ متر مردان سید امیر زمانپور با ثبت زمان ۱۴:۴۶.۷۹ دقیقه قهرمان شد و به مدال طلا دست پیدا کرد. در ۱۵۰۰ متر مردان علی امیریان با حد نصاب ۳:۴۴.۰۸ دقیقه سوم شد و برنز گرفت. در این ماده امیرفرزام صفری با ثبت زمان ۳:۴۷.۸۱ دقیقه چهارم شد.

بخوانید:  ۱۰ گل برتر در سال ۲۰۲۴ + فیلم

در ۱۵۰۰ متر زنان پریچهر شاهی با ثبت زمان ۴:۳۸.۳۶ دقیقه در جایگاه نخست قرار گرفت و قهرمان شد.در پرش سه گام زنان مریم کاظمی با پرشی به طول ۱۲.۸۲ متر قهرمان شد و طلا گرفت.

در این ماده سارینا ساعدی با ثبت حدنصاب ۱۲.۳۵ متر دوم شد و به مدال نقره دست پیدا کرد. در ۲۰۰ متر مردان بنیامین یوسفی با ثبت حد نصاب ۲۰.۸۹ ثانیه در جایگاه دوم ایستاد و نایب قهرمان شد.

تیم ۴ در ۱۰۰ متر امدادی زنان با زمان ۴۹.۳۶ ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز رسید. تیم ۴ در ۴۰۰ متر امدادی زنان ایران با زمان ۳:۴۶.۷۲ دقیقه قهرمان شد و رکورد ملی را شکست.

رکورد قبلی این ماده با زمان ٣:۵٠.٠٨ دقیقه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی بود. در هفتگانه فاطمه محیطی زاده با کسب ۵٢۴٩ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد. پس از او صبا خراسانی با کسب ۵٠٣۴ امتیاز به مدال نقره دست یافت.

بخوانید:  باید به صورت تدریجی شاهد تغییر نسل تیم ملی باشیم

رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا روز‌های ۹ تا ۱۳ خرداد به میزبانی شهر بصره عراق برگزار شد و تیم ایران با ۴۲ ورزشکار در این مسابقات شرکت کرد.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *