اگر از علاقه‌ مندان به کمپ‌ های تفریحی هستید، می‌توانید در این بخش با راهنمای سفر به کمپ آشنا شوید. ما برای شما لیست غذای مناسب برای کمپینگ را تهیه کرده‌ ایم که می‌ توانید با استفاده از این لیست یک برنامه ریزی مناسب برای سفر داشته باشید.

غذای مخصوص کمپینگ

لیست غذاهای مناسب برای کمپینگ:

در طی سفر یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، خوردن غذاهای سالم و در عین حال مقوی می‌ باشد. شما نباید غذاهای فست فودی که هیچ اطلاعی از آن ندارید را نوش جان کنید. خوردن غذاهای ناسالم ممکن است در طی سفر موجب مشکلات گوارشی شده و سفر را برای شما و عزیزان تلخ کند.

اما با داشتن یک برنامه‌ ریزی درست و آگاهی در این زمینه می‌ توانید سفری راحت را تجربه کنید. ما در این بخش برای شما غذاهای ضروری و مهم را که در طی سفر می‌ توانید تهیه کنید آماده کرده‌ ایم.

بخوانید:  کلیسای سنت ویتوس پراگ و دیدنی های آن

برای اینکه در طی سفر بتوانید به راحتی غذاهای مورد نظر را تهیه کنید، نیاز به یک سری از تجهیزات دارید. این تجهیزات شامل ظروف کمپینگ هستند و وسایل آشپزی ضروری می‌ باشد. قاشق و چنگال، لیوان، ماهیتابه، چاقو، بشقاب، فلاسک، بطری آب و یک اجاق گاز کوچک از ضروریات اتاق آشپزی شما در سفر است.

غذای کمپینگ

بهتر است تا یک باکس از قاشق و چنگال و ظروف مناسب سفر تهیه کنید که برای هر فرد جداگانه باشد. در این صورت بهداشت نیز در طی سفر رعایت شده و کمتر دچار بیماری خواهید شد.

برای داشتن یک سفر راحت باید ابتدا ذائقه غذای خود را بدانید. اینکه چه غذاهایی در طی سفر با بدن شما سازگار است، بستگی به بدن هر فرد دارد. اما به طور کلی تجهیزات آشپزی که نیاز است در طی سفر داشته باشید، شامل سیب زمینی پیاز آجیل میوه سبزیجات ادویه و حبوبات است.

بخوانید:  برنامه سفر مشهدگردی در ۲ روز

وعده مناسب صبحانه در طبیعت:

برای اینکه یک صبحانه مقوی سریع و در عین حال سالم داشته باشید، بهترین فاکتور تخم مرغ است. شما می‌ توانید تخم مرغ را به شکل آب‌ پز، نیمرو، املت طبخ کرده و نوش جان نمایید. یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای شما تهیه اوتمیل ها بوده که با ترکیب آب و شیر و جوی دوسر پرک تهیه می‌ شود. یک غذای مقوی برای صبحانه بوده که تا مدت‌ها می‌ تواند شما را سیر نگه دارد. ترکیب اوتمیل با اثر شیره انگور یا مغزیجات یک ترکیب فوق العاده است.

لیست غذاهای مناسب برای کمپینگ

پیشنهاد مناسب برای ناهار:

در وعده ناهار نیز شما می‌ توانید از قارچ لوبیا انواع کنسروها استفاده کنید. تن ماهی نیز گزینه مناسب خواهد بود. اگر به کنسروجات نسبتا حساسیت دارید، می‌ توانید از مرغ یا گوشت‌ های گریل شده و آب پز هم استفاده کنید. شما می‌ توانید مقداری گوشت مرغ یا گوسفند را درون آب انداخته به همراه پیاز و سیب زمینی روی حرارت بگذارید و بعد از آب پز شدن با آن مقدار ادویه اضافه کرد و نوش جان کنید.

بخوانید:  پیست اسکی کاراتپه و امکانات تفریحی آن برای گردشگران

تهیه انواع خوراک‌ ها به صورت دست ساز با استفاده از لوبیا قارچ و غیره نیز مناسب می‌ باشد. انواع عدسی، دو پیازه‌ ها، ماکارونی، ساندویچ‌ های سالم و دست ساز نیز پیشنهاد دیگری بوده که می‌ توانید در طی سفر برای وعده غذایی خود استفاده کند.

چند غذای کمپینگ

وعده مناسب شام:

برای شام بهتر است یک غذای سبک را در نظر بگیرید استفاده از انواع ژامبون‌ ها، نودل‌ ها، سیب زمینی‌ های پوره‌ ای، سیب زمینی تنوری، سالاد الویه و همچنین خوراک‌ ها برای وعده شام گزینه مناسبی هستند.

برای میان وعده‌ها نیز می‌ توانید از انواع بیسکویت‌ ها، شکلات‌ ها، میوه‌های خشک استفاده کنید  که هم سالم بوده و هم می‌تواند شما را سیر نگه دارد.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *