منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال بعد از برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت:  یکی از مصوبات امروز این بود که دستورالعمل و آئین‌نامه کارگزاران نهایی شد و از طریق سازمان لیگ ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: تنها کارگزاران رسمی می‌توانند برای عقد قرارداد با بازیکنان ورود کرده که طبیعی است باید دارای دفتر و شناسه بوده و در سازمان امور مالیاتی نیز قابلیت شناسایی داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، یادآور شد: کارگزاران رسمی فقط می‌توانند در حوزه فوتبال ورود پیدا کنند و اطلاعات در سایت فدراسیون منتشر خواهد شد. هم کمیته تدوین مقررات روی آن کار کرده و هم کمیته تعیین وضعیت در واقع هم براساس معیارهای ملی است و هم معیارهای فیفا که تصور می‌کنم ضمانت اجرایی قابل قبولی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بحث دیگر درباره سقف بودجه بود. ما دو دستورالعمل داریم؛ یکی سقف بودجه و دیگری دستورالعمل ناظر بر قراردادها امروز سقف بودجه هم در لیگ برتر و هم لیگ یک به تصویب رسید. سقف بودجه در لیگ برتر با بررسی‌هایی که ما انجام داده بودیم و با توجه به دریافت نقطه نظرات باشگاه‌ها به تصویب رسید که اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگویم مبلغ اولیه ۳۲۰ میلیارد تومان را برای تمام باشگاه‌ها در نظر گرفتیم. البته یک رقمی برای باشگاه‌هایی است که در مسابقات نخبگان آسیا حضور دارند و باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نیز به آن اضافه خواهند شد.

بخوانید:  وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود

قنبرزاده گفت: همچنین باشگاه‌هایی که بازیکنان داخلی و خارجی را ترانسفر می‌کنند، صد درصد این رقم به سقف بودجه‌ آنها اضافه می‌شود. آنهایی هم که مجوز ملی و حرفه‌ای بگیرند، یک رقم روی بودجه پایه آنها اضافه می‌شود.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال تاکید کرد: باشگاه‌هایی که در مسابقات نخبگان آسیا و قهرمانان آسیا حضور دارند، ملزم هستند حداقل ۱۰ درصد از بودجه عمومی‌شان را برای رده‌های پایه و آکادمی در نظر بگیرند و اسناد آن را براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده تحویل رکن صدور مجوز حرفه‌ای بدهند و آنها هم تأیید کنند. این جزو لاینفکی است که تصویب شد و سایر باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند نیز باید ۸ درصد از بودجه خودشان را به رده پایه اختصاص بدهند.

قنبرزاده افزود: نکته دیگر که کارشناسی و در جلسات کنفدراسیون آسیا، رکن صدور مجوز حرفه‌ای روی آن نقطه‌نظر داشتند و اعمال شد، مربوط به سرمایه باشگاه‌ها بود. باشگاه‌هایی داریم که سرمایه اولیه آنها یک یا دو میلیون است. تصویب شد که باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، سرمایه اولیه خودشان را حداقل به ۱۵ میلیارد تومان افزایش بدهند و آنهایی که در لیگ برتر حضور دارند حداقل ۱۰ میلیارد و آنهایی هم که در لیگ یک حضور دارند پنج میلیارد تومان افزایش سرمایه بدهند.

بخوانید:  سرمربی جدید چلسی معرفی شد

وی در واکنش به این موضوع که سال گذشته قوانینی وجود داشت، اما به درستی رعایت نشد، گفت:‌ صحبت زیاد است. اینکه می‌گویید برخوردی نشد باید به صورت نسبی نگاه کرد. اول اینکه که سال اول اجرای آن بود؛ دوم اینکه ما باشگاهی داشتیم که گفتیم باید قرارداد ۶بازیکن‌ خود را تعدیل کند تا بتوانند اجازه بازی پیدا کنند. مباحث زیادی مطرح شده و نقطه نظرات بسیاری عنوان گردید، اما چون هنوز به تصویب هیئت رئیسه نرسیده، باید صبر کرد تا پس از آن مطرح شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا جرایم کسر امتیاز در دستورالعمل سقف بودجه لحاظ خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشت: مواردی در دستورالعمل لحاظ و نظرات کمیته انضباطی هم گرفته شده است. همچنین اعضای کمیته تدوین و تطبیق مقررات مشغول کار روی این موضوع هستند. از تجارب سال گذشته استفاده شد و نقطه نظرات مدیران عامل باشگاه‌ها، نخبگان و همه کسانی که می‌توانستند به ما کمک کنند را گرفتیم. ادعایی نداریم این سند بی‌نقص است و اگر لازم باشد ویرایش می‌شود. شاید سال بعد هم نیاز به اصلاح داشته باشد.

بخوانید:  شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس

قنبرزاده یادآور شد: تنها مرجع برای صدور حکم انضباطی، مراجع قضایی فدراسیون هستند. ما اینجا موارد اولیه را جمع آوری می‌کنیم، اما رای توسط مراجع قضایی فدراسیون صادر می‌شود. رئیس کمیته انضباطی توضیح داد از تاریخی که هیئت رئیسه این موضوع را مصوب و ابلاغ کرد براساس آن اقدام و عمل خواهد شد.

وی درباره تعداد بازیکنان مجاز حاضر در لیست هر تیم، گفت: از گفتن این موارد معذورم، برخی موارد نیازمند ویرایش نگارشی و انشایی است و مطالعات نهایی در دستور کار است.

قنبرزاده در پاسخ به این سوال که آیا خداداد افشاریان در جلسه امروز حضور داشت؟ اظهار کرد: شما افرادی را که بودند در هنگام خروج دیدید و او امروز در جلسه هیئت رئیسه حضور نداشت.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *