حامد احمدی مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر در «خبر اقتصاد و بازار» از شبکه خبر گفت: برنامه جامعی را برای مدیریت مصرف برق ادارات در پیک تابستان امسال پیش بینی کردیم و در این برنامه به صورت روزانه و هفتگی، مصرف برق ادارات کشور رصد می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این رصد توسط کنتور‌های هوشمند انجام می‌شود و در حال حاضر اکثر ادارات کشور به این کنتور‌ها مجهز شده اند.

او افزود: اداراتی که نتوانند مدیریت مصرف و کاهش بار را انجام دهند به طور خودکار توسط کنتور‌های هوشمند مصرف آنها محدود خواهد شد. همچنین مقرر شده که اسامی ادارات به نهاد‌های نظارتی اعلام و به مردم نیز اطلاع رسانی شود.

احمدی با اشاره به راهکار‌هایی برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و ۶۰ درصدی مصرف در ساعات بعد از پایان کار گفت: بخش اداری می‌تواند مولد‌های برق را از ساعت ۱۰ صبح روشن کنند و تا پایان وقت اداری از این طریق تولید برق داشته باشند. همچنین مدیریت مصرف بار وسایل سرمایشی یک نکته کلیدی است و در مناطق گرمسیر کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه تنظیم شود و در مناطق عادی کولر‌ها روی دور کند قرار داده شوند. قبل از ساعات ۱۳ که پایان ساعت کار اداری است کلیه وسیله سرمایشی خاموش شوند تا مدیریت مصرف محقق شود.

بخوانید:  ارزآوری صادرات تخم مرغ ۵ تا ۶ برابر افزایش می‌یابد



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *