همونطور که می‌ دانید یکی از ویزاهای محبوب و انواع مهاجرت‌ ها، مهاجرت دانشجویی و تحصیلی بوده شما در این نوع مهاجرت‌ ها باید مراحل اخذ پاسپورت دانشجویی را به خوبی بدانید.

مدارک اخذ پاسپورت دانشجویی

مراحل اخذ پاسپورت دانشجویی چیست؟

برای اینکه این پاسپورت را دریافت کنید، نیاز دارید که چند مرحله را طی نمایید. در این بخش به خوبی با این مراحل آشنا می‌ شوید و اطلاعات کافی را در این زمینه کسب می‌ کنید. گاهاً در دریافت پاسپورت پسرانی که دوره خدمت سربازی خود را طی نکردند دچار مشکلاتی می‌ شوند. افرادی که متقاضیان سربازی هستند باید از راه‌ های مختلف پاسپورت خود را دریافت کنند. داشتن معافیت و یا طی کردن دوران سربازی از مهم ترین این موارد می‌ باشد.

این پاسپورت برای چه کسانی صادر می‌ شود؟

 این نوع پاسپورت برای دانشجویان صادر شده و به آقایانی تعلق می‌ گیرد که دوران سربازی خود را نگذراند. دانشجویان در دوران تحصیل خود می‌ توانند از این پاسپورت استفاده کنند. دریافت این پاسپورت به مراحلی داشته که در ادامه به آن اشاره می‌ شود.

بخوانید:  جذاب ترین دیدنی های قبرش شمالی برای گردشگران

نحوه اخذ پاسپورت دانشجویی

چه مراحلی باید طی شود؟

مراحل اخذ پاسپورت دانشجویی و این نوع پاسپورت شما باید ابتدا شیوه مهاجرتی خود را انتخاب کنید. دریافت این پاسپورت با پاسپورت‌ های عادی چندان فرقی ندارد و در واقع باید همان مراحل را طی کنید. برای گرفتن این پاسپور باید شرایط دریافت بدون خروج از کشور را رعایت کنید. میزان وثیقه‌ ای که تحویل می‌ دهید یکی دیگر از شرایط بوده و شما بعد از مراجعه به دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ می‌ توانید برای انجام پاسپورت اقدام کنید.

  • مراجعه به دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ و دریافت کد سخا
  • وارد شدن به پورتال خدمات الکترونیک نظامی دریافت کد و ثبت درخواست خروج از کشور
  • مراجعه به دانشگاه محل تحصیل و دریافت تاییدیه تحصیلی
  • حساب بانک قوامین و داشتن وجه مالی در حساب
  • مراجعه به سایت و وثیقه خروج از کشور
  • مراجع مجدد به پلیس به اضافه ۱۰ و پر کردن مدارک دریافت پاسپورت
بخوانید:  سوغات شاهرود از خوراکی های خوشمزه تا هنرهای چشم نواز

مراحل اخذ پاسپورت دانشجویی

مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت؟

در طی مراحل شما به یک سری از مدارک نیاز دارید که برای دریافت پاسپورت ضروری می‌ باشد. همانطور که اشاره شد، این مراحل برای دریافت پاسپورت‌ های عادی نیز صدق می‌ کند. دریافت عکس پرسنلی، کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکسدار، کپی مدارک هویتی و پرداخت هزینه تشکیل پرونده از مهم ترین مدارک و مواردی بوده که باید به آن اشاره شود.

شما در هر یک از مراحل باید به موارد دیگری نیز اشاره داشته باشید. با حضور در دانشگاه نیز باید مدارک بیشتری را ارائه دهید. این مدارک به روز رسانی شده است و برای امسال نیز می‌ توانید استفاده کنید. همانطور که اشاره شد، برای دریافت پاسپورت باید میزان وثیقه داشته باشی.د وثیقه برای مدت سال‌ های تحصیلی شما متعدد خواهد بود و این وثیقه برای برخی از کشورها نیز بیشتر یا کمتر می‌ باشد.

بخوانید:  پارک بی های چین و جاذبه های آن برای توریست ها

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *