دریاچه سیلوانا که به عنوان بهشت گمشده آذربایجان شناخته می‌ شود، دارای دیدنی‌ های زیادی است. این دریاچه زیستگاه و حیات وحش فوق العاده‌ ای داشته و در فصل‌ های مختلف سال دارای زیبایی است.

دریاچه سیلوانا

معرفی دریاچه سیلوانا ارومیه:

همانطور که می‌ دانید ارومیه یکی از نواحی تفریحی و مهم در استان آذربایجان بوده که سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌ کند. این شهر با وجود دریاچه‌ه ای مشهور خود در دنیا نیز شناخته شده است.

بازدید از سیلوانا

همانطور که می‌ دانید یکی از مشهورترین دریاچه‌ های ارومیه دریاچه نمک آن بوده زیستگاه ارزشمندی دارد. این دریاچه دارای ارزش بالایی است و سالانه میزان زیادی از نمک از این دریاچه‌ ها استخراج می‌ شود.

اما دریاچه سیلوانا نیز در نوع خود منحصر به فرد است. آب این دریاچه از ارتفاعات و کوه‌ های کان کبوتر سرازیر می‌ شود. کوه‌ های کردستان که رشته کو ه‌های مرزی ترکیه هستند. این نواحی کوهستانی طبیعت زیبایی داشته و سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می‌ کشاند. شما می توانید از زیبایی‌ های این مناطق دیدن کنید.

بخوانید:  دیدنی های تالاب کرچنگ و امکانات گردشگری آن

سیلوانا و دیدنی ها

زمان مناسب برای سفر:

با توجه به اینکه این نواحی کوهستانی بوده بهترین زمان برای سفر به مناطق ییلاقی فصل‌ های تابستان یا بهار هستند که شرایط آب و هوای معتدل‌ تر بوده و شما می‌ توانید امکان اسکان در این نواحی را داشته باشید.

زیبایی‌ های ارومیه تنها به طبیعت آن ختم نمی‌ شود. این نواحی جذابیت‌ های فرهنگی و تاریخی زیادی را نیز در خود جای داده است. شما می‌ توانید از نزدیک با این جاذبه‌ ها آشنا شوید. سالانه گردشگران و توریستان زیادی از این نواحی دیدن می‌ کنند.

آب های سیلوانا

ویژگی‌ های دریاچه:

همانطور که اشاره شد، این دریاچه از رود کوه کان کبوتر به ارتفاع ۳۲۷۱ متر سرچشمه می‌ گیرد که جز رشته کوه‌ های کردستان بوده و از نواحی مرزی ترکیه محسوب می‌ شود. حجم آب‌ های این نواحی بالا بوده و به همین دلیل است که این منطقه دارای دریاچه‌ های متعددی می‌ باشد. با وجود این جاذبه‌ ها و ویژگی‌ها شما می‌ توانید یک سفر عالی در این مناطق را تجربه کنید.

بخوانید:  جاذبه های توریستی و دیدنی های آماسیا ترکیه

در هنگام غروب تماشای مناظر و چشم‌اندازهای این نواحی دیدنی تر بوده و می‌ توانید برای ثبت تصاویر فوق العاده به این منطقه سری بزنید. مردمان این نواحی شغل‌ های مختلفی داشته و به طور کلی دارای فرهنگ و تمدن ویژه‌ ای هستند.

سفر به سیلوانا

برای تمرین آب آشامیدنی با آب مورد نیاز کشاورزی از آب این دریاچه‌ ها نیز استفاده می‌ شود. بنابراین می‌ توان به حیاتی بودن حجم این آب‌ ها اشاره کرد.

مسیر دسترسی:

این دریاچه‌ ها در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر ارومیه قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه فصل تابستان و بهار بوده که آب و هوای خنک و معتدلی دارد. آبشار سوله دوکل، روستا های جذاب دشت‌ های وسیع و غیره از مهم‌ ترین دیدنی‌ های این نواحی هستند.

دریاچه سیلوانا ارومیه طبیعت بسیار بی‌ نظیری داشته که شما را به سوی خود می‌ کشاند. اقامت در این نواحی نیز امکان‌ پذیر بوده و می‌ توانید از اقامت‌ های این منطقه دیدن کنید.

بخوانید:  برنامه سفر مشهدگردی در ۲ روز

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *