همانطور که می‌ دانید مناطق مختلفی از ایران دارای زیبایی هستند و شما می‌ توانید در این بخش با یکی از این زیبایی‌ ها آشنا شوید روستای استاد با طبیعت بکر و فوق العاده خود در خراسان شمالی یکی از این نواحی بوده که به شما معرفی می‌ کنیم.

روستای استاد

آشنایی با روستای استاد:

این روستا که در خراسان شمالی واقع شده است در شهرستان فاروج قرار دارد. نمونه گردشگری روستای فوق العاده که سبک بومی و فرهنگی آن بازدیدکنندگان زیادی دارد.

ارتفاعات استاد

بعد ورود به این روستا می‌ توانید در اطراف دره روستا را مشاهده کنید که از میان آن رودخانه‌ ای وسیع عبور می‌ کند. رودخانه‌ ای که در برخی از فصل‌ های سال نیز ممکن است سیل‌ آسا باشد. طبیعت این نواحی فوق العاده سرسبز هستند و دارای انواعی از باغات انگور و میوه‌ ها بوده که می‌ توانید از محصولات مرغوب این نواحی نیز خریداری کنید.

بخوانید:  تفریحات هیجان‌انگیز و خاطرات ماندگار

 

مسیر دسترسی به روستا:

روستای دیدنی در فاصله ۲۲ کیلومتری از شهر فاروج و استان خراسان شمالی واقع شده است. این منطقه اهمیت تاریخی زیادی نیز داشته و طبق تحقیقات قدمت بالایی دارد. علاوه بر جاذبه‌ های باستانی می‌ توانید با طبیعت بی‌ نظیر این نواحی نیز آشنا شوید. این روستا از دیدنی های فاروج محسوب می شود.

جاذبه های استاد

این نواحی با چشمه‌ های خروشان خود یک بوم نقاشی از خلقت خدا محسوب می‌ شود. این نواحی با وجود ارتفاعات کوه شاه جهان که یکی از معروف‌ت رین کوه‌ های این نواحی است. دیدنی تر بوده که از آن لذت می‌ برید. این منطقه دارای انواع از پوشش‌ های گیاهی آنخ، کاسنی، زرشک کوهی و درختان ارس و غیره از مهم‌ ترین تنوع‌ های این نواحی هستند.

 

آثار تاریخی استاد:

در این روستا حمام قدیمی قرار داشته که متعلق به دوران صفویان بوده این حمام از ساروج و سنگ بنا شده و دارای سربینه‌ هایی با پلان‌ های هشت ضلعی می‌ باشد. ورودی این حمام دارای یک حوض بوده و درون حمام نیز سقف‌ های گنبدی شکل دارد امروزه بخش‌ هایی از این بنا به جا مانده است.

بخوانید:  شرایط اخذ اقامت قطر در سال ۲۰۲۴

روستای خاص خسرویه

مسجد تاریخی روستا:

این مسجد بخش دیگری از زیبایی‌ های تاریخی و مذهبی بوده با وجود تعمیرات زیاد دارای شبستان‌ ها و پلان‌ های مستطیلی شکل از ستون‌ های چهارگوش و بزرگی نیز در وسط این بنا تشکیل شده اند.

رودهای زیبای استاد

محصولات باغی روستا:

این محصولات باغی بسیار مرغوب هستند و شما می‌ توانید در این روستا از وجود آن لذت ببرید. انواعی از میوه‌ های مرغوب مانند گردو و انگور در این نواحی کشت می‌ شود. پارچه بافی‌ های قدیمی مانند چادر شب‌ ها از مهم ترین صنایع دستی بوده که شما می‌ توانید از آنها استقبال کنید.

با سفر به روستای استاد شما می‌ت وانید تجربه خاصی داشته باشید. این نواحی در فصل بهار نیز دیدنی‌ تر می‌ شود. این منطقه طبیعت زیبایی داشته و از حیوانات مانند قوچ و میش می‌ باشد. مکان های دیدنی خراسان شمالی نیز با زیبایی های خود مورد توجه است.

بخوانید:  معرفی دیدنی های روستای درکش و راهنمای سفر به آن

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *