یکی از ناشناخته ترین نواحی که می‌ توانید از آن دیدن کنید، صخره های اندج در طبیعت زیبای الموت قزوین بوده این صخره ها شگفت انگیز و زیبا هستند که توجه شما را به سوی خود جلب می‌ کند.

صخره های اندج

معرفی صخره های اندج:

اگر از علاقه‌ مندان به دیدنی‌ های طبیعی و تاریخی هستید، حتماً در این بخش همراه ما باشید و با نواحی الموت قزوین بیشتر آشنا شوید. روستای اندرج که از توابع رودبار در الموت قزوین است. در ۱۵ کیلومتری شهر معلم کلایه و در ۸۰ کیلومتری قزوین قرار دارد. شما برای بازدید از این نواحی و جاذبه‌ه ای آن باید به این مسیر دسترسی پیدا کنید.

طبیعت بکر اندج

این روستا ویژگی‌ های گردشگری مختلفی داشته از شمال به کوه‌ های پس وشته و از نواحی شرقی به کوه‌ های سوتو و دیگر نواحی متصل می‌ شود. دور تا دور این نواحی را رشته کوه‌ های مرتفعی پوشانده اند. این صخره های دیدنی با طبیعت بکر و ویژه خود مورد توجه هستند.

بخوانید:  باغ سیب مهرشهر و دیدنی های آن

کوه‌ های بلند، صخره‌ های شگفت انگیز، طراوت و زیبایی رودخانه‌ ها، دره‌ های زیبا از مهم ترین زیبایی‌ هایی بوده که از آن دیدن می‌ کنید. طبیعت این روستا بکر و دست نخورده است. شما می‌ توانید تلفیقی از جاذبه‌ ها را در این نواحی مشاهده کنید.

زیبایی های اندج

موقعیت آب و هوایی:

شرایط آب و هوای این مناطق نیز نسبتا مناسب هستند. این روستا های ییلاقی و مراتع سرسبز و دیدنی آن در دو قرن اخیر به یکی از روستاهای دیدنی تبدیل شده اند.

این دره در ارتفاعات کوه‌ ها واقع شده است و بقایایی از دژهای ویران شده نیز در آن دیده می‌ شود. سنگ گچ از مهم ترین ابزاری بوده که در این سازه‌ها به کار رفتند و قدمت نسبتاً طولانی دارند. از مهم ترین دیدنی‌ های این نواحی می‌ توان به این دره‌ها اشاره کرد و صخره‌ های مرتفع آن که شکل‌های عجیب و غریبی دارند.

بخوانید:  ییلاق سلانسر و طبیعت بکر آن

سفر به اندج

شکاف میان غارها موجب شده تا پتانسیل مطالعات زمین شناسی در این نواحی بالا باشد. صخره‌ های عظیم و شگفت انگیزی که در این منطقه مشاهده می‌ کنید، بسیار دیدنی هستند. در این نواحی شما می‌ توانید تجربه‌ های جذاب دیگری نیز داشته باشید.

جاذبه‌ های فرهنگی منطقه:

اگر قصد سفر به این نواحی را دارید، حتماً تجربه سفر به خانه‌ های محلی آن را نیز کسب کنیم. با وجود غذا های سنتی و محلی مانند: فسنجان، آش، آبگوشت، کباب، نان‌ های محلی شما می‌ توانید طعم و عطر یک زندگی روستایی را از نزدیک تجربه کنید.

طبیعت زیبای اندج

برای دسترسی به این روستای دیدنی و ارتفاعات زیبای آن شما می‌ توانید، فصل‌ های مختلفی از سال را انتخاب کنید. به ویژه در فصل بهار شرایط آب و هوایی این نواحی نیز بکر هستند.

سفر در فصل‌ های مناسب:

برای سفر به این نواحی فصل زمستان را انتخاب می‌ کنند. در این فصل شرایط آب و هوایی نسبتاً سرد بوده و بهتر است که با تجهیزات بیشتری به این نواحی سفر کنید. فصل تابستان به دلیل اینکه این نواحی صخره‌ های مرتفع و دره‌ ای داشته آب و هوا نسبتا معتدل‌ تر بوده و شما می‌ توانید به این ییلاق‌ها سفر عالی داشته باشید.

بخوانید:  پدیده چشم ساهارا و دانستنی های جالب درباره آن

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *