بعد از لندن لیورپول بیشترین موزه‌ ها و گالری‌ ها را داشته و شما بخش مهمی از فرهنگ را می‌ توانید در این مجموعه‌ ها مشاهده کنید. این شهر بندری پیشینه تاریخی بالایی داشته و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است.

موزه لیورپول

معرفی موزه لیورپول:

اگر می‌ خواهید یه قطب گردشگری تاریخی فرهنگی طبیعی را مشاهده کنید، در این بخش با ویژگی‌ های زیاد آشنا می‌ شوید. این منطقه دارای کشتی‌ های تفریحی عظیمی بوده و هر ساله گردشگران زیادی دارد. یکی از کشتی‌ های تفریحی این منطقه همانند تایتانیک معروف است.

آشنایی با بنای لیورپول

در سال ۲۰۱۱ بزرگ ترین مجموعه و موزه ملی این شهر راه اندازی شده است. ساختمان دیگری که برای محافظت از این بنا و مجموعه‌ های نگهداری شده در آن بنا شده است، امروزه محل گردشگران زیادی می‌ باشد.

در ساخت این بنا معماران دانمارکی نیز نقش مهمی داشتند. بخش داخلی موزه بخش بیرونی موزه هر یک معماری و سبک خاص خود را داشته و در نوع خود زیبا و دیدنی هستند.

بخوانید:  بازدید از تپه های سیلک با قدمت تاریخی کم نظیر

مجموعه مدرن لیورپول

این موزه در بندرگاه واقع شده و در نقطه قدیمی قرار دارد. پیر هد و بارانداز آلبرت از این دو نقطه هستند. در مسیر پیاده‌ روی اسکله این بندر می‌ توانید با مناظر زیبای روبرو شوید. در مسیر این رودخانه طراحی پلاس با ویژگی‌ های فوق العاده نیز مورد توجه هستند.

ساختار این بنا مجسمه گونه بوده و دارای معماری زیبایی است. معمار این بنا موزه‌ ای همانند سکو طراحی کرده است. استراتژی طراحی شده در این بنا نیز مورد توجه می‌ باشد.

آشنایی با فضای داخلی بنا:

قسمت داخلی مجموعه نیز دارای زیبایی‌ های زیادی می‌ باشد. شما در قسمت‌ های مختلفی از این مجموعه می‌ توانید با معماری فوق العاده آشنا شوید. عطف این بنا معماری پلکانی درون سازه است. پلکان‌ های مارپیچی که از ارتفاع آن می‌ توانید، زیبایی‌ های زیادی را مشاهده کنید.

زیبایی مجموعه لیورپول

این بنا در سه طبقه طراحی شده و نورگیر های ساده‌ ای در آن به کار رفته‌ اند. نمای بنا تشکیل شده از قطعه سنگ است. الگوی مثلثی این سازه نیز در نوع خود بی‌ نظیر می‌ باشد. در قسمت‌ هایی از این بنا نیز سطوحی برجسته دیده می‌ شود.

بخوانید:  بازدید از قلعه تاریخی سب (قلعه سیب) در سفر به سراوان

اشکال عجیبی که در موزه لیورپول مشاهده می‌ کنید، جذاب و تماشایی هستند. فضای بیرونی این بنا به سبک مدرن طراحی شده و رنگ سفید دارد. یک المان ویژه که از رودخانه نمای دیدنی داشته و مورد توجه است.

سازه لیورپول

نمای سازه در شب:

در شب نمای این بنا دیدنی‌ تر می‌شود و شما با زیبایی‌های فوق العاده‌ تری روبرو خواهید شد. از ویژگی‌ های درون مجموعه نیز می‌ توان به همان پلکان‌ های مارپیچی اشاره کرد که طراحی سفید دارد. از بالا در طبقات بالاتر نمای این پلکان‌ ها دیدنی‌ تر می‌ شود.

در قسمت‌ هایی از این مجموعه آثاری از هنرمندان برجسته دیده می‌شود. شما عزیزان در خیابان‌ های نزدیک به این موزه می‌ توانید، قدم بزنید و از زیبایی‌ها هم لذت ببرید. با عبور از طبقات می‌ توانید چشم اندازهای بیرون را نیز مشاهده کنید. زیرا این بنا دارای نمای شیشه‌ ای است و بیرون این طبیعت زیبای رودخانه دیده می‌ شود.

بخوانید:  شرایط اخذ اقامت قطر در سال ۲۰۲۴

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *