تهران، پایتخت ایران است و جمعیت قابل‌توجهی در آن زندگی می‌کنند. مسافران و افراد زیادی هم هر روز با اهداف مختلف به تهران می‌روند. سفر با اتوبوس ممکن است یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرهای کاری یا تفریحی باشد، زیرا راحتی مسافران را در سفرهای طولانی و کوتاه به مکان‌های نزدیک به تهران تضمین می‌کند. شهر تهران تعداد زیادی پایانه اتوبوس قابل‌اعتماد از شمال به جنوب و از شرق به غرب دارد. یکی از مزایای استفاده از اتوبوس از پایانه اتوبوس برای سفر به شهرهای مختلف این است که اتوبوس‌های زیادی آن‌جا معمولا دردسترس هستند. با خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد ممکن است حین انجام کار از مناظر و زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید. مسافران می‌توانند با سوارشدن به اتوبوس از پایانه‌های اتوبوس در هزینه‌های انجام کارهای مهم و حیاتی صرفه‌جویی کنند.

معرفی پایانه‌های مسافربری تهران

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را ارائه دهیم که با پایانه‌های اتوبوس‌رانی تهران بیشتر آشنا شوید. در نتیجه گردشگران می‌توانند سفری مقرون‌به‌صرفه و راحت به تهران یا بالعکس برنامه‌ریزی کنند. با مطالعه اجمالی توضیحات، با موقعیت‌ها و ویژگی‌های پایانه‌های اتوبوس‌رانی تهران بیشتر آشنا خواهید شد. مقاله را با دوستان و هم‌سفران خود نیز به اشتراک بگذارید تا آن‌‌ها نیز برای خرید بلیط مناسب به شما کمک کنند.

پایانه‌های اتوبوس‌رانی تهران

پایانه‌های اتوبوس‌رانی مختلفی در تهران وجود دارد. پایانه اتوبوس‌رانی بیهقی، غرب تهران، شرق و تهران‌جنوب آماده سرویس‌دهی به افراد مختلف هستند. پایانه‌های اتوبوس‌رانی مختلف تهران حمل‌و‌نقل بسیاری در سراسر کشور در آنها انجام می‌شود. پایانه‌های اتوبوس بیهقی (آرژانتین)، تهران غرب، تهران شرق و تهران‌جنوب شلوغ‌ترین و متداول‌ترین پایانه‌های اتوبوس مورد‌استفاده مسافران هستند. شما می‌توانید بلیط اتوبوس بین‌شهری به همه پایانه‌های اتوبوس ایران را از علی بابا رزرو کنید. علی بابا لیست کاملی از انواع گزینه‌‌ها به بهترین شکل به شما ارائه می‌دهد. برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد جستجویی ساده در وب‌سایت علی بابا انجام دهید تا لیست کاملی را ببینید.

بخوانید:  چگونه می‌توان بهترین تور استانبول را انتخاب کرد؟

پایانه مسافربری بیهقی (پایانه مسافربری آرژانتین)

پایانه اتوبوس‌رانی بیهقی در سال ۱۳۷۰ در مساحت تقریبی ۱۳.۵ هکتار با ظرفیت ۲۰۰۰ اتوبوس افتتاح شد. در پایانه اتوبوس بیهقی این امکان برای مسافران فراهم شده است تا به ۵۵ شهر کشور از جمله اصفهان، اهواز، مشهد، رشت، خرم آباد، اراک، همدان و تبریز و سه کشور ترکیه، سوریه و عراق سفر کنند.

برای مسافرانی که قصد سفر به شیراز، اصفهان و بسیاری از شهرهای شگفت‌انگیز دیگر را دارند. پایانه یا پایانه اتوبوس‌رانی بیهقی شرایطی را برای مسافران فراهم می‌آورد که در آن مسافران احساس لذتی فراموش‌نشدنی در طول مدت سفر خود داشته باشند. پایانه اتوبوس بیهقی در میدان آرژانتین واقع شده است. این پایانه انواع امکانات رفاهی شامل تاکسی پایانه شبانه‌روزی، ایستگاه آتش‌نشانی، فروشگاه‌های غذای سرد و گرم و بسیاری از موارد دیگر را برای کارکنان و مسافران مهیا کرده است. همچنین پایانه امکانات دیگری مانند تاکسی تهران، دفاتر بیمه و معاینه فنی دارد. تاسیسات و خدمات مکانیکی مسافرانی که قصد عزیمت به کشورهای خارج از ایران را دارند می‌توانند بلیط خود را از پایانه اتوبوس بیهقی تهیه کنند. اگر قصد خرید بلیط اتوبوس علی‌بابا از این پایانه را دارید در سایت علی بابا برای آن جستجو کنید و بلیط خود را بخرید.

بخوانید:  موزه ایلوژن دبی مکانی مناسب برای ثبت عکس های خلاقانه

معرفی پایانه‌های مسافربری تهران

پایانه اتوبوس پونک

پایانه اتوبوس پونک در میدان پونک قرار دارد و اطلاع از آن برای مسافران مفید است. پونک علاوه بر نام این پایانه، نام یکی از محله‌های تاریخی تهران نیز هست. شهرهای مقصد شمالی برای سفر مسافران از پایانه اتوبوس‌رانی پونک قابل‌دسترس هستند. پایانه اتوبوس پونک امکانات مناسبی مانند امکانات شستشوی وسایل نقلیه و خدمات بیمه را ارائه می‌دهد. پایانه‌های اتوبوس‌رانی تهران با‌توجه‌به شلوغی تهران و مسیرهای طولانی شهر، انتخاب می‌شوند.

پایانه اتوبوس‌رانی جنوب (پایانه خزانه)

مسافران می‌توانند در سراسر این پایانه به شهرهای ایران از‌جمله یزد، یاسوج، شیراز، بندرعباس، مشهد و کرمان و همچنین سایر کشورها مانند عراق، ترکیه و سوریه با استفاده از پایانه اتوبوس‌رانی جنوب سفر کنند. پایانه اتوبوس‌رانی جنوب در شهر تهران، یکی از قدیمی‌ترین پایانه‌های مسافربری کشور، به شهرهای جنوب متصل می‌شود. پایانه اتوبوس‌رانی جنوب روبه‌روی کارخانه روغن‌نباتی در بزرگراه بعثت واقع شده است. پایانه اتوبوس‌رانی جنوب در گذشته برای ساکنان تهران به پایانه خزانه معروف بود. این پایانه امکاناتی مانند خدمات شستشوی خودرو، پمپ‌بنزین، اورژانس، پارکینگ و نمازخانه شبانه‌روزی دارد. شما می‌توانید بلیط مسیرهای مختلف این پایانه را از سایت علی بابا رزرو کنید. حتما قبل از رزرو بلیط اتوبوس تهران مشهد یا مسیرهای دیگر درباره قوانین و موارد دیگر در سایت علی بابا بخوانید.

بخوانید:  پدیده چشم ساهارا و دانستنی های جالب درباره آن

پایانه اتوبوس شرق

به مسافران شهرهای شمالی و شرقی ایران توصیه می‌شود که از پایانه اتوبوس شرق برای سفر به تهران یا از آن استفاده کنند. مسافران می‌توانند از پایانه مسافربری شرق برای رفتن به شهرهایی از‌جمله اراک، بابلسر، سبزوار و قم استفاده کنند. امکانات رفاهی پایانه اتوبوس شرق شامل یک تاکسی پایانه با دسترس شبانه‌روزی، یک ایستگاه آتش‌نشانی، فروشگاه‌های غذای سرد و گرم، یک مرکز ورزشی و یک ایستگاه سوخت دیزل است. پایانه مسافربری شرق سه شرکت مینی‌بوس و ۹ شرکت اتوبوس‌رانی مسافربری دارد. تهران پارس نام دیگر این پایانه است.

 



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *