پیست‌ های اسکی همواره یکی از مهم ترین مجموعه‌ های تفریحی بوده که گردشگران زیادی دارد. در این بخش نیز با پیست اسکی شمشک و جاذبه‌ های آن آشنا خواهید شد.

امکانات پیست شمشک

راهنمای سفر به پیست اسکی شمشک:

منطقه شمشک یکی از نواحی ییلاقی در شمال شرقی تهران بوده در ایام گرما مکان مناسبی برای تفریح می‌ باشد. در فصل زمستان نیز این منطقه برای اسکی کردن مناسب هستند. این نواحی از جاهای تفریحی تهران بوده و یک اقامتگاه ویژه می‌ باشد.

پیست اسکی شمشک

تاریخچه پیست:

این پیست تفریحی یکی از بهترین پیست‌ های تهران بوده و توسط مهندسان آلمانی در سال ۱۳۲۷ ساخته شده است. بعد از افتتاح تله کابین‌ های اسکی نیز فعالیت‌ های این مجموعه به صورت حرفه‌ای آغاز شد. این مجموعه تنها برای ورزش‌ های زمستانی نبوده و تلفیقی از تفریحات مهیج را در آن تجربه می‌ کنید.

بخوانید:  برگزاری یادواره 17 شهید روستای جوستان طالقان | همزمان با - ارموت و تکیه طالقان

کوه‌های این منطقه پوشیده از برف هستند و یک فعالیت حرفه‌ ای را می‌ توانید در این منطقه داشته باشید. این نواحی دارای تجهیزات مناسب و فروشگاه‌ ها بوده که می‌ توانید از آن استفاده کنید. مکان های دیدنی حومه تهران تنوع زیادی داشته که با آن بیشتر آشنا می شوید.

پیست توریستی شمشک

دیدنی‌ های پیست اسکی:

در این پیست تفریحی جاذبه‌ های دیگری نیز وجود دارد. این پیست در ۵۹ کیلومتر تهران واقع شده در ساعت مختلفی از روز شلوغ می‌ باشد. این مجموعه تفریحی دارای ۴ پیست مجزای دیگر است. در بخشی از این پیست‌ ها آموزش‌ه ای مبتدی و در بخش دیگر آموزش‌ های حرفه‌ ای ارائه می‌ شود.

۴ تلی اسکی و دو تله سیژ در این مجموعه آماده خدمت رسانی می‌ باشد. بالاترین قسمت در این پیست ارتفاع ۳۰۵۰ متر دارد بین المللی شدن این پیست نیز به سال ۱۳۷۵ باز می‌ گردد. در ادامه بخش‌ های مختلف این پیست را می‌ شناسید.

بخوانید:  امدادرسانی در 25 حادثه شهریور ماه در البرز | 69 نیروی عملیاتی - ارموت و تکیه طالقان

بازدید از پیست شمشک

بخش های پیست اسکی:

پیست اسکی مهتاب یکی از پیست‌ های طولانی بوده که از هتل در جنوب پیست تا قله ۱۹۵۰ متر طول دارد. بخش دیگر این مجموعه پیست اسکی آفتاب بوده که در ضلع شرقی قرار دارد. پیست اسکی شب مخصوص علاقه‌ مندان به اسکی در شب می‌ باشد.

سکوت کوهستانی برف و شب تلفیقی از این پیست بوده که علاقه مندان را به سوی خود می‌ کشاند. پیست آموزش مبتدیان نیز بخش دیگری از این پیست بوده که آموزش‌ های ایمن و لازم را برای علاقه مندان ارائه می‌ دهد.

پیست گردشگری شمشک

بهترین زمان برای سفر:

سفر به این نواحی در فصل‌ های مختلفی اسرار جذابیت داشته و شما علاقه‌ مندان می‌ توانید از آن دیدن کنید. در زمستان با وجود بارش‌ های برف و یخبندان‌ ها شما می‌ توانید تفریحات اسکی دلخواه را انجام دهید.

پیست اسکی شمشک یک مجموعه پیش با جذابیت‌ های تفریحی بوده که علاقه مندان زیادی دارد. این پیست از دیدنی‌ های تهران بوده و علاقه مندان زیادی از آن دیدن می کنند.

بخوانید:  نماینده مجلس:طرح هادی روستاهای طالقان اصلاح شود - ارموت و تکیه طالقان

اقامت در پیست:

شما امکان اقامت در هتل‌ های نزدیک به پیست را دارید. در این مجموعه رستوران کافی شاپ و دیگر تجهیزات در اختیار شما گردشگران قرار می‌ گیرد که می‌ توانید از آنها استفاده کنید. این مجموعه از دیدنی های اطراف تهران بوده که از آن لذت می برید.

اقامت در پیست شمشک

شما می‌ توانید با وسیله نقلیه یا با تورهای گردشگری و اتوبوس به این منطقه سفر کنید. جاهای دیدنی نزدیک به شمشک نیز تنوع زیادی داشته که می‌ توانید از آن بازدید نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *