یکی از جاذبه‌ های دیدنی شگفت انگیز در تبت که می  توانید در این بخش با آن آشنا شوید، کاخ پوتالا بوده که شگفتی‌های زیادی دارد. این کاخ سبک معماری ویژه‌ای داشته که از آن دیدن می‌ کنید. این کاخ مقر رهبری بوداییان بوده و یکی از سازه‌های تاریخی است که اهمیت زیادی دارد.

کاخ پوتالا

معرفی کاخ پوتالا:

این کاخ یکی از اقامتگاه‌ های دائمی بوده و تاریخچه آن بسیار غنی می‌ باشد. در حال حاضر این قصد به یک موزه تبدیل شده که زیبایی‌های خاص خود را دارند. این قصر زیبا که نام خود را کوه‌ها و ارتفاعات پورتالا گرفته است، یک کوه مقدس در آیین بودای محسوب می‌ شود. شما می توانید یکی از  دیدنی های تبت را در این بخش ببینید.

سازه پوتالا

درباره تبت چه می‌ دانید؟

این نواحی یکی از مناطق گردشگری بوده که با طبیعت بکر خود مورد توجه گردشگران است. در واقع به عنوان یکی از اماکن غریبی محسوب می‌ شود که جاذبه‌ های تاریخی زیادی در خود جا داده  است.

بخوانید:  تفریحات هیجان‌انگیز و خاطرات ماندگار

این ارتفاعات کوهستانی از زیبایی‌های فوق العاده‌ای برخوردار می‌ باشد. فضای باستانی و عجیبی که در این ارتفاعات مشاهده می‌ کنید، فوق العاده تماشایی می‌ باشد. این اقامتگاه یک منزلگاه بودایی بوده و محل عبادت بسیاری از محبوبان این آیین می‌ باشد. افسانه‌ ها و روایت‌ های زیادی را می‌ توانید درباره این مجموعه بشنوید.

جاذبه پوتالا

تاریخچه ساخت بنا:

این مجموعه در قرن ۷ بنا شده است. این بنا برای ادای احترام به تازه عروس توسط شاهزاده ونچنگ ساخته شد. این بنا از ۹ قصر و چندین طبقه ساخته شده که در هر مجموعه می‌ توانید با زیبایی‌های زیادی روبرو شوید.

این کاخ معماری و زیبایی‌ های زیادی داشته که از وجود آن لذت  می‌برید. این کاخ در طی جنگ‌های مختلف آسیب‌ های زیادی را متحمل شد. همونطور که مشاهده می‌ کنید این کاخ از دو بخش تشکیل شده است.

بخوانید:  نگاهی به رودخانه کاجو و دیدنی های آن

سازه مشهور پوتالا

قصر قرمز در این بنا به عنوان قصر مرکزی محسوب می‌ شود. قصر سفیدی که در این مجموعه مشاهده می‌ کنید، بخش کناری این سازه بوده و در نوع خود دارای زیبایی‌های زیادی است.

قصر قرمز این بنا یکی از بلندترین مجموعه‌ها بوده و در مرکز آن نیز سازه دیگر قرار دارند. این بخش محل نمازگزاری بوده و عبادت‌های زیادی در این محل انجام می‌ شود. رنگ قرمزی که در این سازه به کار رفته است. بسیار زیبا بوده و بخش مهمی از معماری ان را به خود اختصاص می‌ دهد.

سفر به پوتالا

در قسمت دیگر از این مجموعه می‌ توانید با تالار و محراب این بنا آشنا شوید. این بنا دارای کتابخانه‌ های متعددی است. راهرو و تالارهای مختلف نیز قسمت دیگر از این بنا به شمار می‌ آید. مساحت این تالار نزدیک به ۷۰۰ متر مربع بوده و یکی از بزرگترین قصرها به شمار می‌ آید.

بخوانید:  بازدید از این بناها و دیدنی های تاریخی یزد را از دست ندهید!

در تالار این مجموعه نقاشی‌ های دیواری را مشاهده می‌ کنید. که رویدادهای زیادی در آن ثبت شدند. محراب شرقی شمالی و جنوبی قسمت‌های دیگری از این بنا بوده که هر یک در نوع خود زیبا هستند.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *