هاشم داداش‌پور، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وظیفه وزارت علوم طراحی دانشگاه‌ها با قصد کارآفرینی برای دانشجویان نیست، زیرا هدف اصلی در قدم اول طراحی و تاسیس دانشگاه‌ها با قصد تولید دانش است و در قدم دوم افزایش اگاهی و دانش است.

وی افزود: با توجه به تغییراتی نسلی که در دانشگاه‌ها بوجود آمده است نقش کارآفرینی هم در دانشگاه ایجاد شده است و به همین خاطر هم در دوسال اخیر معاونت فناوری و نوآوری تاسیس شد تا بتواند متولی سیاستگذاری و تنظیم گری پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری باشد.

وی با بیان اینکه ۵۴ پارک علم و فناوری فعال در کشور وجود دارد گفت: بیش از ۱۶۰ مرکز رشد و نوآوری در داخل دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور وجود دارد که هر چه قدر این مراکز تعمیق پیدا کنند در زمینه کارآفرینی و اشتغال برای دانشجویان نقش آفرینی می‌کنند.

بخوانید:  ۱۳ میلیارد ریال به‌حساب خانواده زندانیان تهرانی واریز می‌شود

داداش پور گفت: بخشی از موضوع کارآفرینی وزارت علوم بر عهده دارد و نه همه آن را و طبیعی است در راستای ماموریت‌های خود سعی می‌کند این نقش را ایفا کند به ویژه مهارت افزایی که دانشجویان برای ورود به بازار کار به آن نیاز دارند.

خبرنگار: حسین قربانی



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *