اگر از علاقه مندان به معروف‌ ترین بنا های تاریخی ایران هستید، در این بخش همراه ما باشید و با پیشینه تاریخی و فرهنگی این سرزمین کهن آشنا شوید.

معروف ترین بناهای تاریخی ایران:

ایران سرزمینی از جاذبه‌ های تاریخی و بناهای قدیمی بوده که شما می‌ توانید در این بخش با مهم‌ ترین این دیدنی آشنا شوید. کشوری با پشتوانه باستانی بی‌ نظیر و جاذبه‌ های فرهنگی و تاریخی متعدد که علاقه مندان زیادی دارد.

بناهای تاریخی و مشهور ایران

کاخ گلستان:

برای اینکه جاذبه‌ های زیادی از این نواحی را بشناسید. ابتدا به کاخ گلستان اشاره می‌ کنیم. این کاخ دیدنی‌ های زیادی داشته و دارای تالار الماس عمارت بادگیر تالار سفره خانه تالار سلام و غیره است.

بناهای تاریخی و جذاب ایران

آرامگاه کوروش:

بنایی که متعلق به موسس سلسله هخامنشی بوده و بازدیدکنندگان زیادی دارد. شما برای بازدید از این سازه باید به شهر شیراز سفر کنید. این بنا در منطقه باستانی پاسارگاد واقع شده است. این بنا یکی از معروف ترین بنا های تاریخی ایران می باشد.

بخوانید:  مهراب کوه و زیبایی های چشم نواز آن

معروف ترین بناهای تاریخی ایران

ارگ بم:

این ارگ بزرگ ترین سازه خشتی بوده و بعد از زلزله نیز ویرانی‌ های زیادی را متحمل شد. قسمت بنا به دوران هخامنشی باز می‌ گردد و امروزه ویرانه‌ های آن مورد توجه بازدیدکنندگان است. این بنا از دیدنی های کرمان محسوب می شود.

بناهای تاریخی و مهم ایران

شهر سوخته:

شهری که با اسرار خود به زیر خاک رفته این شهر یکی از قدیمی‌ ترین و کهن‌ ترین مناطق باستانی ایران به شمار می‌ آید و امروزه یک موزه گردشگری محسوب می‌ شود.

نمایی از بناهای تاریخی ایران

سی و سه پل:

این بنا نیز یک شاهکار معماری در دوران شاه عباس بوده جشن های نوروزی و باستانی زیادی در این منطقه برگزار شدند. این شاهکار بازدیدکنندگان زیادی داشته و می‌ توان از نزدیک از تماشای آن لذت ببرید.

بازدید از بناهای تاریخی ایران

قلعه الموت:

این برنامه معروف نیز در دل کوهستان‌ها واقع شده است و متعلق به دوران اسماعیلیان بوده شهر قزوین میزبان گردشگران زیادی است. برای بازدید از این قلعه باید مقداری از مسیر را پیاده‌ روی کنید. این قلعه اهمیت استراتژی بالایی داشته و یکی از اعجاب انگیزترین سازه‌ های تاریخی به شمار می‌ آید.

بخوانید:  دیدنی های کاراکاس و مکان های جذاب توریستی آن

بناهای تاریخی و مهم ایران

طاق بستان:

بنایی که روایتگر زمان ساسانیان بوده و در شهر کرمانشاه قرار دارد. این منطقه شرایط آب و هوای مناسبی داشته و در فصل‌ های مختلف می‌ توانید از آن دیدن کنید. حکاکی‌ هایی که بر روی تنه این طاق مشاهده می‌ کنید. هنرمندی را به نمایش می‌ گذارد. این بنا دارای آثار باستانی زیادی است. این بنا از دیدنی های کرمانشاه بوده و مورد توجه می باشد.

بناهای تاریخی ایران کدام اند

باغ شاهزاده ماهان:

این باغ که همان باغ شازده بوده تفریحات زیادی دارد و داستان‌ های زیادی درباره آن می‌ شنوید. باغی که متعلق به نوه ناصرالدین شاه بوده و در آن زمان حاکم وقت کرمان بوده است. ظاهر این بنا نیمه کاره بوده اما در نوع خود شاهکاری ویژه محسوب می‌ شود.

بناهای تاریخی و طبیعی ایران

بیستون:

این بقا از دوران پارینه سنگی به جا مانده است. معروف‌ ترین بنای تاریخی که دگرگونی‌ های زیادی داشته و جایگاه تاریخی ارزشمندی در مجسمه هرکول کاروانسرای شاه عباسی حکاکی‌ های روی دیوار و نقش‌های هک شده از مهم ترین دیدنی‌ های مجموعه به شمار می‌ آید.

بخوانید:  دیدنی های رودبنه و جاذبه های تماشایی آن

بناهای تاریخی ایران برای سفر

شما علاقه مندان می‌ توانید با سازه‌ های تاریخی مهمی از ایران آشنا شوید. دیدنی های ایران با تنوع خود می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد. این جاذبه ها تماشایی می باشد.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *