با راهنمای جامع نکات بهداشتی در سفر همراه ما باشید. با رعایت این دسته از نکات می‌ توانید سفری ایمن و خاطره انگیز را تجربه کنید. این نکات در زمان شسوع بیماری ها نیز ایمن خواهد بود.

نکات بهداشت در هتل

نکات بهداشتی در سفر:

در طی سفر برای اینکه سلامت خود را حفظ کنید، می‌ توانید با رعایت برخی از نکات مهم یک سفر ایمن و خاطره انگیز داشته باشید. به عنوان مثال: زمانی که از ماشین پیاده می‌ شود تا به سرویس بهداشتی‌ های عمومی بروید، باید نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنید تا دچار بیماری نشوید.

انتخاب فروشگاه مناسب:

در صورتی که از غذاها و مواد غذایی بین راهی استفاده می‌ کنید، حتماً فروشگاه‌ های معتبر را انتخاب کنید. محصولاتی خریداری کنید که تاریخ انقضا آن درست باشد و یا به صورت بهداشتی بسته‌بندی شده اند.

انتخاب در رستوران‌ های بین راهی:

رستوران‌ های بین راهی یکی از مهم‌ ترین دلایل مسمومیت در طی سفر هستند. پس رستوران‌هایی را انتخاب کنید که اعتبار بیشتری داشته و یا از محصولات غذایی آن مطمئن هستید. نوع بهداشت محیط رستوران‌ ها، سرویس بهداشتی و غیره از مهم ترین عواملی بوده که نشان دهنده سلامت رستوران‌ ها است.

بخوانید:  جزیره کبودان و جاذبه های دیدنی آن

بهداشت در مسافرت

آب آشامیدنی:

در طی سفر در زمان مصرف آب‌ های آشامیدنی نیز باید دقت کنید که آب آشامیدنی باشد و از سلامت آن مطمئن شوید. یخ‌ های غیر بهداشتی نیز مهم‌ ترین عامل انتقال بیماری‌ ها بوده پس یخ را از مکان‌ های معتبر تهیه کنید یا آب آشامیدنی یخ را به صورت معدنی و بسته‌ بندی شده تهیه نمایید.

تمیز کردن فضای هتل:

برخی هتل‌ ها دارای امکانات بهداشتی مناسبی هستند. شما بهتر است تا وسایل لازم را داشته باشید. محیط را استریل کنید و یا وسایل شخصی خود را به همراه داشته باشید که شامل روبالشتی یا پتوی مسافرتی شخصی است.

نکات بهداشتی در سفر

این کارها می‌ تواند از انتقال برخی بیماری‌ ها جلوگیری کند. استفاده از وسایل ضدعفونی کننده یا باز گذاشتن درب و پنجره برای تردد اکسیژن موجب شده تا فضای سالم‌ تری را داشته باشید.

شست و شوی مدام دست‌ها:

با توجه به اینکه در طی سفر مدام در حال تردد هستید و به وسایل و محیط‌ های مختلفی تماس دارید، بهتر است تا مدام دست‌ های خود را به خوبی با مایع دستشویی شسته و ضدعفونی کنید. این کار به طور کلی می‌ تواند از انتقال خیلی از بیماری‌ها جلوگیری کند.

بخوانید:  بازدید از تپه های سیلک با قدمت تاریخی کم نظیر

از تماس دست‌ های آلوده به چشم بینی صورت یا غیر خودداری کنید. این مورد یکی از مهم ترین نکات بهداشتی در سفر است. در محیط‌ های شلوغ بهتر است از ماسک استفاده کنید. در صورتی که سرما خورده‌اید، این کار به شما توصیه می‌ شود تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری کنید.

رعایت بهداشت در سفر

در مکان شلوغ و پر تعداد حتماً از ماسک استفاده کنید و یا اینکه دست خود را مجدد بشورید. فاصله اجتماعی را در محیط رعایت نمایید. در زمان بیماری نیز نکات ایمنی بیماری خود را رعایت کرده تا سلامت شما حفظ شود. در رستوران‌ها نیز باید دست خود را شسته و بعد غذا بخورید. سعی کنید از خوردن لبنیات مانند شیر خودداری کنید. شاید در طی سفر این لبنیات برای شما مشکل گوارشی ایجاد کند. استفاده از سبزیجات ضدعفونی شده نیز می‌تواند به سلامت شما کمک کند.

بخوانید:  بازدید از مرداب کندوچال و زیبایی های چشم نواز این منطقه

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *