دکتر عباس نظریان، رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون گفت: نهمین دوره بازی‌های آسیایی زمستانی در ابتدای سال ۲۰۲۵ میلادی و انتهای سال ۱۴۰۲ شمسی بعد از توقفی حدودا هفت ساله از ۱۹ تا ۲۶ بهمن به میزبانی چین و شهر هاربن برگزار می‌شود. این رقابت‌ها شامل شش رشته که یک بسته شامل رشته اسکی و بسته دیگر شامل رشته‌های یخی و اسکی کوهستان و بیاتلون است.

وی افزود: با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که از یک سال گذشته در این خصوص انجام شد در رابطه با نحوه حضور و برنامه ریزی برای شرکت تیم‌های مختلف روز گذشته کمیته ملی المپیک تصمیم به ثبت نام اولیه تمامی رشته‌های فعال در این مسابقات کرد و ان شاالله با بررسی‌ها و مدیریتی که در ادامه مسیر اتفاق می‌افتد برای اعزام نهایی تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی ادامه داد: برخی رشته‌ها به ویژه رشته‌های اسکی از سابقه طولانی تری در رابطه با حضور در رویداد‌های مختلف مثل المپیک و بازی‌های آسیایی زمستانی برخوردار هستند، اما برخی رشته‌های ما به ویژه رشته‌های یخی نوپا و جوان هستند و از کمترین حضور و تجربه در رویداد‌های مختلف برخوردارند. به عنوان مثال ما در کرلینگ نوپا هستیم و شاید کمی در آیس هاکی وضعیت تجربه بهتری داریم.

بخوانید:  اعلام زمان رأی پرونده شکایت «آمانوف» از استقلال

وی افزود: امیدواریم نگاه مدال آوری کمیته ملی المیپک در خصوص رشته‌های فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی با واقعیت همراهی داشته باشد هدف اصلی فدراسیون برای این دوره از مسابقات حضور شایسته در رقابت‌ها است و با توجه به جوان بودن رشته‌های یخی شاید انتظار به کسب نتایج قابل توجه در آوردگاه‌های بزرگ در برابر تیم‌های کشور‌هایی که برخی بیش از یک دهه در برخی رشته‌ها تجربه دارند معقول نباشد، اما با این وجود تمام تلاش فدراسیون و مجموعه عوامل تحت مدیریت این است که با یک آماده سازی مناسب در این رویداد حضور پیدا کرده و این مسابقات تجربه خوبی باشد و پرچم کشور خوشرنگ کشورمان در این رویداد بزرگ هم حضور داشته باشد و تلاش و برنامه ریزی‌های انجمن‌ها و کمیته‌های مختلف برای توسعه رشته‌های جدید و توفیق و تداوم موفقیت رشته‌های جاری دیده شود و ورزشکاران و مربیان بتوانند هم خودشان را محک بزنند و هم پیشرو برای توسعه این رشته‌ها در سال‌های آینده باشند.

بخوانید:  نایب قهرمانی حسین رسولی در پرتاب دیسک



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *