محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در شب سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در حرم امام راحل گفت: یاد یادگاران امام عزیزمان را گرامی می‌دارم. این روز‌ها به دلایل مختلف اندوهی بر دل ما نشسته است.

وی افزود: اولاً یاد و خاطره رحلت حضرت امام همین الان هم برای ما بسیار سخت است. آن شب و روزی که این اتفاق افتاد به هیچ وجه از یادمان نمی‌رود و تلخی آن روز‌ها را نتوانستیم فراموش کنیم. هیچ بعد و ساحتی از امام قابل فراموش شدن نیست.

مخبر ادامه داد: امسال درد و غم مضاعفی داریم. از دست دادن شهید آیت الله رئیسی رئیس محترم و محبوب جمهوری اسلامی و همراهان ایشان، شهید امیرعبداللهیان عزیز، استاندار عزیز آذربایجان شرقی، امام جمعه بسیار محبوب تبریز آیت الله آل هاشم و گروه پروازی، غم مضاعفی را بر دل ما گذاشته است.

بخوانید:  آخرین مناظره انتخاباتی ظهر امروز برگزار می‌شود

وی سپس به تشریح حوادث مردم غزه و رفح پرداخت و ادامه داد: این روز‌ها نمی‌شود در مجلسی حضور یافت و درباره فجایع غزه صحبت نکرد. مسائلی که در غزه می‌گذرد تقریباً حالت کم نظیری حتی در فلسطین پیدا کرده است. قضایایی که در رفح در حال اتفاق افتادن است یاد صبرا و شتیلا را زنده کرده است. هیچ جنایتی نیست که اسرائیلی‌ها و رژیم اشغالگر قدس انجام نداده باشند. انشالله مردم فلسطین آزادی شان را به زودی به دست خواهند گرفت.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: مقاومتی که امروز در غزه و محور مقاومت اتفاق می‌افتد، یادگار امام است. شاید کمتر به این مسئله پرداخته شده است. جریان، فرهنگ و مکتب مقاومت یادگار حضرت امام است. قبل از امام هیچ بحثی از این مسئله وجود ندارد. از زمانی بحث فلسطین و مقاومت در این کشور و جریان مقاومت شکل گرفت که امام بحث فلسطین را موضوع اول اسلام اعلام کرد و امروز همان جریان موضوع فلسطین را به موضوع اول دنیا تبدیل کرده است.

بخوانید:  پاسخ به فضاسازی‌ها درباره حضور وزیر کشور در جشن روزه اولی‌ها

مخبر ادامه داد: امام، فقیه و فیلسوف و متکلم و عارف و سیاستمدار بود منتها این صفات جزو صفاتیست که ممکن است در افراد دیگری هم باشد و بخشی از این صفات در مراجع دیگر وجود داشته است، اما چرا امام، امام شد؟ ویژگی‌هایی در امام بود که امام را در ذهن و فکر و اندیشه نه تنها جهان اسلام که در جهان نمونه و بارز کرده است.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *