باقری سرپرست وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به جنایت رفح به چند کشور منطقه‌ای سفر خواهم کرد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات زیر نظر شمخانی گفت: روند مذاکرات در چهارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای عالی امنیت ملی ادامه دارد.

باقری ادامه داد: بحث سفر ملک بن سلمان به ایران قبلا هم مطرح شده و مربوط به دعوت طرفین از یکدیگر برای سفر به ایران و عربستان بوده است.

باقری در مورد حضور مقامات دو کشور تونس و مصر در مراسم تشییع شهدای خدمت نیز، گفت: دو کشوری که رابطه سیاسی با ایران ندارند در سطح عالی وزیر خارجه برای بزرگداشت شهدای خدمت شرکت کردند. این موفقیت و پویایی سیاست دولتِ رئیسی را می‌رساند. در شرایطی که هنوز رابطه سیاسی ایجاد نشده این دو مقام عالی به تهران سفر کردند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور تونس که تا کنون به ایران سفر نکرده بود، در مراسم تشییع شهدا شرکت کرد، برخی محافل خارجی بر روی این نکته تاکید کردند که زیر ساخت این سفر علاوه بر تکریم مقام شهدا، تاکید نگاه بر سیاست ایران در نگاه به شرق و شمال افریقا از جمله تونس بوده است.

بخوانید:  برنامه چهاردهمین روز تبلیغات رادیوتلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به عضویت ایران در بریکس وسازمان همکاری‌های شانگهای هم بیان کرد: تمایل و رویکرد کشور‌ها نسبت به ایران نشان دهنده اهمیت جایگاه سیاست خارجی ایران در عرصه بین المللی است.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *