پارک جنگلی زرقانی که یکی از پارک‌های تفریحی در نواحی فارس بوده علاقه مندان زیادی دارد. این پارک در نزدیکی یکی از پالایشگاه واقع شده است و مکان مناسبی برای قدم زدن می‌ باشد.

پارک تفریحی زرقان

معرفی پارک جنگلی زرقان:

این پارک به پارک پالایشگاه زرقان نیز مشهور است. پارکی که یکی از تفرجگاه‌ های نزدیکی شیراز بوده و وسعت آن به ۲۵۰ هکتار می رسد. این تفرجگاه‌ها وارد کنندگان زیادی داشته و شما می‌ توانید از نزدیک نمای این مجموعه را مشاهده کنید. این مجموعه جنگلی از مکان های دیدنی فارس برای علاقه مندان است.

پارک جنگل برای سفر

این پارک به عنوان یکی از بزرگ ترین پارک‌ های مصنوعی در سطح استان فارس شناخته می‌ شود که به دلیل نزدیک به پالایشگاه نیز مکان مناسبی برای تفریح است. فضای سبز این پارک نسبتا مناسب بوده و مکان‌ های تفریحی مناسب برای کودکان نیز دارد.

بخوانید:  روستای ریاب و جاذبه های این روستای تماشایی

امتیازهای پارک:

از مهم ترین امتیازها و ویژگی‌ های این پارک می‌ توان به فضای سبز مناسب آن اشاره کرد. دریاچه مصنوعی امکانات تفریحی دیگر که برای پیکنیک وجود دارد. همچنین محوطه بازی برای کودکان از امتیازات این مجموعه به شمار می‌ آید. شما می‌ توانید مکانی برای استراحت فراغت خود نیز داشته باشید.

پارک زرقان را بشناسید

این پارک به عنوان یک پارک مصنوعی نیز شناخته شده است. دریاچه مصنوعی که در این پارک مشاهده می‌ کنید، در تمام فصل‌ های سال پر آب نبوده و همیشه امکان قایقرانی در آن وجود ندارد. پس سعی کنید، فصل مناسبی برای سفر انتخاب کنید که بتوانید از امکانات قایق سواری آن نیز استفاده نمایید.

پارک جنگلی انقلاب برای علاقه مندان به سوارکاری نیز مکان مناسبی است. شما می‌ توانید از خدمات باشگاه سوارکاری در این پارک استفاده کنید. در آخر توجه داشته باشید که این پارک نسبتا از شهر دور بوده اقامت شبانه در این پارک توصیه نمی‌ شود و تنها می‌ توانید یک پیک نیک نیم روزه داشته باشید.

بخوانید:  برنامه سفر مشهدگردی در ۲ روز

پارک جنگلی زرقان

برای اینکه سفر عالی به این پارک و فضای سبز آن داشته باشید، می‌ توانید فصل بهار را انتخاب کنید. در این فصل آب و هوا نسبتا معتدل بوده طبیعت سرسبزتر است و شما می‌ توانید روزهای خوبی را سپری کنید. دیدنی های شیراز نیز تماشایی بوده و شما در لینک با آن آشنا می شوید.

در اطراف دریاچه امکانات چندان زیادی وجود ندارد. محوطه بازی با وسایل بازی برای کودکان موجب شده تا این پارک به یک پارک تفریحی برای یک گشت و گذار چند ساعته تبدیل شود. همانطور که اشاره شد، این پارک دارای قایق‌ های پدالی بوده که تنها در برخی از فصل‌ های سال امکان استفاده از آن را دارید.

پارک زرقان

ثبت تصاویر در زمان غروب و طلوع خورشید از زیبایی‌ های این پارک بوده تلفیق غروب و طلوع خورشید با این دریاچه یک زیبایی خاص را برای شما به همراه دارد. طبیعت این نواحی نسبتاً سرسبز بوده و شما می‌ توانید مناظر زیبایی از درختان این پارک را مشاهده کنید. همانطور که اشاره شد، این پارک به دلیل دریاچه مصنوعی که در میان آن قرار دارد. یکی از پارک‌ های مصنوعی به شمار می‌ آید.

بخوانید:  آبشار چاران با چشم اندازهای زیبا و بکر

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *