اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته، در حوزه اعطای تسهیلات مسکن و قانون جهش تولید مسکن، 18 بانک عملکرد صفر درصدی داشته اند گفت: طبق این آمارها بررسی ها نشان می دهد که بانک ها هیچ اقدامی در زمینه اعطای تسهیلات ساخت مسکن انجام نداده اند.

 عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در صورتی که طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در حوزه جهش تولید مسکن، بانک ها ملزم به ارائه و اعطای تسهیلات ساخت مسکن به مبالغ مشخص شده بودند. این وضعیت نشان می دهد متاسفانه جرایمی که در قانون جهش تولید مسکن توسط مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است، علی رغم اینکه بارها پیگیری کرده ایم، اثر لازم را نداشته است.

شاکری با بیان اینکه ما در برنامه هفتم توسعه، بندی را تصویب کرده ایم که اگر بانک ها از پرداخت تسهیلات تکلیفی مشخص شده در حوزه تولید مسکن، استنکاف کنند، به همان مقدار از ترازنامه مالی آنها کاسته می شود گفت:  این بررسی ها نشان می دهد که  قدرت تسهیلات دهی بانک ها کاهش یافته و  در مقابل همان مبلغ و مقدار کسر شده، به بانک های دیگری که در حوزه ساخت و جهش تولید مسکن فعال هستند و تسهیلات مشخص شده را اعطاء می کنند، داده می شود.

بخوانید:  افت ۱۵ درصدی تولید محصولات اساسی با تغییر کاربری اراضی

 



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *