احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران در خصوص اقدامات فرمانداری برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در شهر تهران گفت: آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک داریم ولی در این زمینه نظر و مجوز شورای نگهبان و وزارت کشور اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران (۲۱ اردیبهشت) به صورت الکترونیکی برگزار شد لذا تمام دستگاه‌های الکترونیک برای اخذ رای را به روز و آماده کرده‌ایم تا اگر مجوزی از سوی شورای نگهبان صادر شد، انتخابات در شهر تهران را به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم.

به گفته قیومی، از سوی دیگر اطلس جغرافیایی شعب اخذ رای در مناطق ۲۲ گانه پایتخت و شهرستان تهران مورد بازبینی قرار گرفته تا دسترسی رای دهندگان به شعب تسهیل شود.

وی اظهار کرد: تعداد شعب در انتخابات ریاست جمهوری نسبت به انتخابات مجلس اضافه نشده و منظور ما از بازبینی اطلس، تغییرات مکانی شعب است چرا که یک سری نقاط در تهران اولویت‌های جمعیت جدیدی دارد که آنها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بخوانید:  هشدار بارش رگباری و شدید باران/ آماده‌باش هلال‌احمر در ۲۰ استان

فرماندار تهران این را هم گفت که برای اقلیت‌های دینی هم شعب اخذ رای در کلیسا‌ها و کنیسه‌ها در نظر گرفته و سازماندهی استقرار شعب و صندوق اخذ رای در این اماکن انجام شده است.

چهار هزار شعبه اخذ رای در تهران

وی تاکید کرد: تقریبا در هر شعبه ۲۳ تا ۲۵ نفر عوامل اجرایی در نظر گرفته‌ایم و در انتخابات ریاست جمهوری برخلاف انتخابات مجلس شورای اسلامی، هر فرمانداری حوزه مستقل دارد و فقط در شهر تهران حدود چهار هزار شعبه خواهیم داشت.

قیومی یادآور شد: بازرسان وزارت کشور هم در شعب حضور خواهند داشت و در مجموع ۱۰۰ هزار نفر برای اجرای انتخابات در شهر تهران را سازماندهی کرده‌ایم.

 در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام شود لذا ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

بخوانید:  ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

طبق اعلام وزارت کشور، ستاد‌های استانی نیز تشکیل و ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزد‌های ریاست جمهوری آغاز می‌شود و پس از طی مراحل قانونی روز جمعه هشتم تیر سال‌جاری انتخابات برگزار و چهاردهمین رییس جمهوری اسلامی ایران توسط مردم برگزیده خواهد شد.

منبع: ایرنا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *